عنوان پایان‌نامه

تعیین و اواویت بندی موانع توسعه بازاریابی فوتبال ایران



    دانشجو در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تعیین و اواویت بندی موانع توسعه بازاریابی فوتبال ایران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 1299;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61443;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 1299;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61443
    تاریخ دفاع
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
    دانشجو
    سجاد کاشانی
    استاد راهنما
    سیدنصراله سجادی

    پژوهش حاضر با هدف تعین و اولویت بندی موانع توسعه بازار یابی فوتبال ایران صورت پذیرفت. تمامی مولفه های عوامل آمیخته بازاریابی شامل مکان، ترویج، محصول و قیمت مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیق حاضر توصیفی واز نوع پیمایشی و به لحاط هدف کاربردی است. برای آزمون فرضیه ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوفیک گروهی، آزمون وان سمپل تی تست، آزمون فریدمن و آزمون علامت ویلکاکسون استفاده شده است. برای انجام این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مقیاس 5 گزینه ایی لیکرت برای توصیف عوامل آمیخته بازاریابی با ضریب روایی مورد قبول وضریب پایایی 0.911 استفاده شده است. سپس پرسشنامه در میان جامعه آماری توزیع گردید. از میان 89 پرسشنامه های توزیع شده بین مدیران عامل باشگاههای لیگ برتر فوتبال، مسئولین بازاریابی ، سرپرستان و روسای فدراسیون فوتبال، تعداد 80 پرسشنامه تکمیل و عودت داده شد.. در ادامه داده های بدست آمده با استفاده از نرم افزار Excel و Spss21 و آزمون های مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت تا میزان توسعه هریک از مولفه های و اولویت بندی هر یک از عامل ها در فوتبال ایران تعیین گردد. نتایج این پژوهش حاکی از آنست که کلیه مولفه های مطرح شده در قالب آمیخته بازاریابی، مانع محسوب گشته و عامل قیمت از دیگر عوامل در کمترین میزان توسعه قرار گرفته است. سپس عامل مکان، ترویج و محصول در اولویت های بعدی از این نظر قرار گرفتند. در ادامه تحقیق پیشنهاد می گردد به جهت درک عمقی موضوع هریک از عوامل آمیخته بازاریابی بطور جداگانه مورد تحقیق قرار بگیرند
    Abstract
    This study was done with the purpose of determination and giving order of precedence over barriers in development of Iran Football marketing. All components of mix marketing factors, including places, promotion, products and prices were studied. This research is descriptive and it is surveying, and in view of research goal, it is practical. For data collection, questionnaires were utilized, which the researcher himself, based on Linkert 5 option scale, made it, for describing marketing mix factors with an acceptable justifiable coefficient and stable coefficient of 0.911. Therefore, questionnaires were distributed among populations. 89 questionnaires were distributed among administers of Football Superior League, marketing principles, headmen and Football Federation directors; moreover, 80 ones were filled out and returned. Hence, in order to determine developmental extent and precedence of every component, collected data was analyzed by Excel and SPSS17 Software. For testing hypotheses, one group Colombo Groof test, one-sample T-test, Friedman test and Wilkinson test were used. The result suggest that all mentioned components, in marketing Mix pattern, are considered as barriers, and price factor, among other factors, is laid in minimum developmental extent. Therefore place, promotion and product factor are other precedence respectively. Key words: Sport marketing, marketing Mix , barriers of development, Iran Professional Football.