عنوان پایان‌نامه

بررسی اثربخشی فعالیتهای فوق برنامه ورزشی دانشجویان دانشگاههای کیش



    دانشجو در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی اثربخشی فعالیتهای فوق برنامه ورزشی دانشجویان دانشگاههای کیش" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 688;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56966
    تاریخ دفاع
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    مهرزاد حمیدی

    هدف از انجام این پژوهش " بررسی اثر بخشی فعالیت های فوق برنامه ورزشی دانشجویان دانشگاه های جزیره کیش " بود. پژوهش حاضر به روش توصیفی انجام شد. ابزار تحقیق شامل یک پرسشنامه 24 سوالی محقق ساخته بود که تحت نظر اساتید راهنما و مشاور تنظیم گردید و روایی محتوایی آن با نظر خواهی از اساتید متخصص مدیریت ورزشی حاصل شد. پایایی پرسشنامه از طریق آزمون آلفای کرونباخ محاسبه و تأیید گردید (87/0=?).کلیه دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاههای پردیس کیش دانشگاه تهران،پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف ،دانشگاه آزادکیش،دانشگاه علمی کاربردی کیش،دانشگاه پیام نورکیش،پردیس علوم پزشکی دانشگاه تهران وپردیس علوم پزشکی دانشگاه شیرازجامعه تحقیق را تشکیل دادند(5200= N ). تعداد نمونه تحقیق با استفاده از جدول مورگان 419نفر محاسبه شد و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب گردیدند و در نهایت تعداد 400 پرسشنامه برای تجزیه و تحلیل آماری مورد استفاده قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل آماری از آمار توصیفی شامل میانگین ، درصد ، انحراف استاندارد،جدول و برای آمار استنباطی از آزمون های کولموگروفـاسمیرنوف(ks ) ،کروسکال والیس، -uمن ویتنی، استفاده شد. کلیه آزمون¬های آماری به وسیله نرم افزار آماری SPSS نسخه 19 استفاده شد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بین دانشگاه های مورد مطالعه تفاوت معنی داری در اثربخشی فعالیت های فوق برنامه ورزشی مشاهده شد و دانشجویان پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران بیشترین اثربخشی فعالیت های فوق برنامه ورزشی را گزارش نمودند (05/4) و دانشگاه صنعتی شریف کمترین اثربخشی را گزارش کردند (58/3).بین دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در اثربخشی فعالیت های فوق برنامه ورزشی تفاوت معنی¬داری مشاهده شد.همچنین بین دختران و پسران و بین دانشجویان فعال و غیرفعال تفاوت معنی داری در اثربخشی فعالیت های فوق برنامه ورزشی مشاهده نشد.
    Abstract
    The purpose of this study was to review the Effectiveness of sport leisure time activities among university students in Kish Island. It was done in a descriptive method. The instruments included a researcher made questionnaire of 24 items which was designed according to the supervisor and advisor's opinions. The validity of the content was gained by the use of the experts in sports management. The reliability of the questionnaire was calculated and confirmed via Cronbach's Alpha test (?= 87%). The population involved under graduate, graduate and post graduate students in various universities of Kish Island such as University of Tehran, Sharif University, Azad University, Elmi Karbordi University, Payam Noor University, Medical University of Tehran and Medical University of Shiraz (N= 5200). The sample of this study was calculated 419 people using Morgan table that were selected through accidental sampling and finally 400 questionnaires were applied for statistical analysis. In order to analyze the data statistically, descriptive statistics was used which included average, percentage, standard deviation and table. For deductive statistics, kolmogorov Smirnov, Kruskal-Wallis, and man whitney were used. All of the statistical tests were done applying SPSS software, version 19. The results demonstrated that there were significant differences among the studied universities regarding the impact of sport leisure time activities. The students of University of Tehran reported the most impact of sport leisure time activities (4.05) and the students of Sharif University reported the least impact of sport leisure time activities (3.58). There were also significant differences in the students of different majors regarding the impact of sport leisure time activities ( P< 0.004). The students of Art reported the highest impact with the average of 3.83 and the students of engineering reported the lowest impact with the average of 0.95. There existed significant differences among the students of different grades regarding the impact of sport leisure time activities. The graduate students with the average of 3.91 showed a higher impact in comparison with the undergraduate students with the average of 3.85. Furthermore, there were no significant differences between boys and girls as well as active and passive students regarding the impact of leisure time activities. Keywords: Effectiveness , Sport Leisure Time, Kish Universities