بررسی شاخص های رتبه بندی کسب و کار پذیرندگی ( مطالعه موردی: شرکت مخابرات الکترونیک پارسیان
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54248
- تاریخ دفاع
- ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- حمید درزی
- استاد راهنما
- امیر مانیان
- چکیده
- به دنبال توسعه خدمات الکترونیک به ویژه در حوزه پرداخت الکترونیک وجوه در کشور، شاهد ایجاد شرکتهای ارایه کننده خدمات پذیرندگی در ایران بودیم. هر یک از شرکتهای ارایه کننده خدمات پذیرندگی در طی دوره حیات خود تلاش نمودند تا بتوانند جایگاه خود را در این صنعت ارتقاء بخشند و از دیگر رقبای خود پیشی گیرند. برای اینکه بتوان نتایج تلاش این شرکتها را مورد ارزیابی قرار داد نیاز به شاخصهایی است که بر آن اساس جایگاه این شرکتها مورد ارزیابی قرار گیرد. لذا در این تحقیق ابتدا شاخصهای رتبهبندی این کسب و کار شناسایی گردید. سپس شاخصها بر اساس تحلیل سلسله مراتبی مورد رتبهبندی قرار گرفت و وزن هر یک از شاخصها مشخص گردید. در نهایت الگوئی برای رتبهبندی شرکتهای حاضر در این کسب و کار بدست آمد که طبق آن شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در بین شرکتهای حاضر در این کسب و کار رتبه اول را کسب نمود. امید است این شاخصها بتواند ضمن استفاده در تحقیقات اکادمیک در ارزیابی جایگاه شرکتهای ارایه کننده خدمات پذیرندگی مورد استفاده شرکتها و موسسات مختلف قرار گیرد.