عنوان پایان‌نامه

ارزیابی تاثیر دوره های آموزش کارآفرینی بر درک آگاهی بانوان کارآفرین شهرداری تهران: مطالعه موردی بانوان کارآفرین ساکن در محدوده منطقه ۱۴




    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 483;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 60285
    تاریخ دفاع
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    پروانه گلرد

    هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر دوره های آموزش کارآفرینی بر درک و آگاهی بانوان کارآفرین نسبت به مهارتها و ویژگیهای کارآفرینی زنان می باشد . روش: جامعه آماری در این مطالعه کلیه افراد شرکت کننده در دوره های آموزش کارآفرینی در شهرداری منطقه 14 می باشد. از این میان ابتدا به صورت تصادفی 52 نفر انتخاب شدند. سپس پرسشنامه های مهارت کارآفرینی و ویژگی های کارآفرینی جهت تکمیل کردن به افراد داده شد. پس از آن 50 ساعت منطبق با سر فصل های مربوط روزانه 8 ساعت و به مدت 6 روز برگزار گردید. پس از اتمام جلسات آموزش، پرسشنامه ها مورد نظر مجددا جهت تکمیل به افراد داده شد. نتایج به دست آمده با استفاده از آزمون t وابسته تحلیل شدند. نتایج: یافته های این مطالعه نشان داد که آموزش کارآفرینی باعث افزایش تمامی مهارت های کارآفرینی (راه اندازی کسب و کار، بازاریابی، برنامه کسب و کار، قصد کارآفرینانه و ارتباط انسانی) و همچنین ویژگی های کارآفرینی(نیاز به موفقیت، کنترل درونی، خطرپذیری ، تحمل ابهام و خلاقیت) شده است. نتیجه گیری : آگاهی از تاثیر دوره های آموزش در شهرداری می تواند پیش زمینه ایی برای تعین محتوای آموزشی جدید و ارائه مدل بهینه در آموزش کارآفرینان باشد . به طور کلی نتایج این پژوهش حاکی از آن است که آموزش کارآفرینی برای پرورش کارآفرینان موثر بوده و باید بیشتر مدنظر دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی قرار گیرد. واژگان کلیدی: ارزشیابی، کارآفرینی، مهارت ها، ویژگی ها
    Abstract
    Present study aims to examine impact of entrepreneurship training courses on understanding and awareness of female entrepreneurs over women’s entrepreneurship skills and features. Method: The statistical universe here is composed of all participants in entrepreneurship training courses of Municipality District 14 of Tehran. 52 persons were selected randomly. Then, they were provided with entrepreneurship skills and features questionnaires to be filled. Next, 50 hours of trainings were hold in 8 days (each day 8 hours). After training sessions, the participants were again provided with the corresponding questionnaires. The results were analyzed by t-test. Findings, the results show that entrepreneurship training caused to increase all entrepreneurship skills (business startup, marketing, business plans, entrepreneurial decision and human relations) as well as entrepreneurship features (need for success internal control, risk taking, tolerance of ambiguity and creativity). Conclusion: awareness of impact of training courses in municipality can be a background to determine new educational content and present an optimal model in entrepreneurs’ training. Generally, the results indicate that entrepreneurship training can be effective for development of entrepreneurs and universities and other educational centers should pay more attention on entrepreneurship training courses. Keywords: evaluation, entrepreneurship, skills, features