عنوان پایان‌نامه

بررسی ارزش خرید مصرف کننده بر رضایت و وفاداری در فروشگاه های خرده فروشی ( مطالعه موردی: فروشگاه زنجیره ای هایپر استار)



    دانشجو در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی ارزش خرید مصرف کننده بر رضایت و وفاداری در فروشگاه های خرده فروشی ( مطالعه موردی: فروشگاه زنجیره ای هایپر استار)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56520
    تاریخ دفاع
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    محسن نظری

    پژوهش حاضر با هدف بررسی ارزش خرید مصرف کننده بر رضایت و وفاداری صورت گرفته است. روش تحقیق مورد استفاده، توصیفی و از نوع پیمایشی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش آن دسته از افرادی هستند که برای خرید به فروشگاه زنجیره ای هایپراستار مراجعه مینمایند. مدل تحقیق با نمونه¬ای متشکل از 384 نفرازمشتریان فروشگاه زنجیره ای هایپراستار درتهران وبا استفاده از روش نمونه¬گیری خوشه¬ای تصادفی مورد سنجش قرار گرفت. اطلاعات لازم برای تحقیق حاضر از پرسشنامه‌ای که اعتبار آن مورد آزمون قرارگرفته بود، جمع‌آوری شد. این اطلاعات در محیط نرم‌افزاری لیزرل با اعمال آزمون¬های مدل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تائیدی با توجه به فرضیات تحقیق، تجزیه و تحلیل گردید. در این تحقیق تاثیر متغیرهای ارزش خرید لذت زا و ارزش خرید منفعت زا بر رضایت و وفاداری،تکرار خرید و بازاریابی دهان به دهان مورد بررسی قرار گرفت. یافته-های تحقیق نشان می¬دهد که ارزش خرید لذت زا بر رضایت، رضایت بر وفاداری، وفاداری نگرشی و بازاریابی دهان به دهان و همچنین وفاداری نگرشی بر تکرار خرید موثر هستند. یافته¬ها همچنین نشان می¬دهد که بین ارزش خرید منفعت زا و رضایت، رضایت و بازاریابی دهان به دهان و همچنین میان رضایت و تکرار خرید رابطه معنی داری وجود ندارد. واژگان کلیدی:ارزش خرید، ارزش خرید لذت زا، ارزش خرید منفعت زا،تبلیغات دهان به دهان.
    Abstract
    This study has been done to surveyThe survey of consumer shopping value on satisfaction and loyalty. The used methodology in this study is descriptive and survey-correlated. The StatisticalSociety are those customers that now go to Hyper Star store to shopping. Research model was measured by a sample consist of 384 customers of Hyper Star sore and by using random cluster sampling.Necessary information for thestudy were collectedfromaquestionnairethat it’s validity was tested.This information were analysed in software environment Lisrel and applyingstructural equationmodelandconfirmatory factor analysisaccordingto theresearch hypotheses. In this research was survey the effects of variables consist ofUtilitarian shopping value, Hedonic shopping value on satisfaction,loyalty,repeat purchase and worde of mouth. Research findings show thatHedonic shopping value on satisfaction, satisfaction on loyalty, loyalty on word of mouth, loyalty on repeat purchase are effective.Also findings show that there is no significant relationship between Utilitarian shopping value and satisfaction, satisfaction and worde of mouth, satisfaction and repeat purchase. Key words: Shopping value, Utilitarian shopping value, Hedonic shopping value, Worde of mouth.