عنوان پایان‌نامه

عوامل تعیین کننده ارزش ویژه برنده لوازم یدکی خودرو در میان گروه های مرجع (تعمیمر کاران و فروشندگان لوازم یدکی)وارائه راهکارهایی در جهت ارتقا ارزش برند ایساکو




    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54304
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
    دانشجو
    هاله داودی
    استاد راهنما
    محسن نظری

    واحدهای بازاریابی سازمان ها نیاز به درک کامل رفتار مصرف کننده خود دارند تا بتوانند بر آن اساس تصمیمات استراتژیک در مورد بازار هدف ، جایگاه سازی محصول و همچنین تصمیمات تاکتیکی در مورد آمیخته بازاریابی را اتخاذ نمایند. با توجه به اینکه امروزه با ارزش ترین دارایی یک شرکت برای افزایش بهره وری برنامه های بازاریابی ، دانش برند است ، بازاریابان برای آشنایی با میزان دانسته های مصرف کنندگان در خصوص برندها و محصولات با هدف اتخاذ تصمیمات استراتژیک در زمینه جایگاه سازی، باید با اجرای برنامه های ممیزی برند ، ساختار دانش مصرف کنندگان از برند خود را ارزیابی کنند و به بازبینی یکپارچه و همه جانبه برند با هدف شناسایی منابع ایجاد ارزش ویژه برای آن بپردازند. در این مطالعه با توجه به نقش بسیار حیاتی دانش برند با استفاده از مدل ارزش ویژ ه ی برند مبتنی بر مشتری با عنوان کلر و از طریق مدلسازی معاملات ساختاری (SEM) به بررسی روابط علّی بین ابعاد ارزش ویژه ی برند و خود ارزش ویژه ی برند در صنعت قطعات یدکی خودرو (مطالعه موردی برند ایساکو) پرداخته می شود و میزان تطابق مدل کلر در صنعت مذکور مورد سنجش قرار می گیرد.جامعه آماری این پژوهش شامل تعمیرکاران خودرو و شبکه فروشگاههای قطعات و لوازم یدکی خودرو می باشد و تعداد 240 نمونه با استفاده از روش خوشه ای انتخاب گردیده است. نتایج نشان می دهد بین وفاداری به برند و ارزش ویژه برند رابطه قوی و مثبتی وجود دارد و سایر عوامل تعیین کننده ارزش ویژه برند (آگاهی از برند، معنای برند و ادراک برند) رابطه ی قوی و مثبتی را با میزان وفاداری به برند دارا هستند. واژه های کلیدی : ارزش ویژه ی برند ، وفاداری به برند ، آگاهی از برند ، معنای برند
    Abstract
    Abstract Branding has emerged as a top management priority in the last decade due to the growing realization that brands are one of the most valuable intangible assets that firms have. Building strong brands has become a marketing priority for many organizations today because it yields a number of advantages. Strong brands help the firm establish an identity in the market place, less vulnerability to competitive actions, larger margins, greater intermediary co-operation and support and brand extension opportunities. In measuring the overall value of a brand, marketing researchers and practitioners have begun to examine the concept of “brand equity” which has been referred to the tremendous value that the brand name brings to the producers, retailers and consumers of the brand. The equity of a brand is the result of consumers’ perception of it which is influenced by many factors. Brand equity cannot be fully understood without carefully examining its sources, that is, the contributing factors to the formation of brand equity in the consumers’ mind. This study explores the relationship between dimensions of brand equity and brand equity in the industry of auto spare parts (A Case Study ISACO brand). In the conceptual framework brand equity dimensions are related to the Brand Equity based on Kevin Lane Kellers' s Customer-Based Brand Equity Model. The methodology of this study is based of descriptive, correlation and Structural Equation Modeling (SEM). To achieve this, a questionnaire consisting of 34 items was designed. The research sample involves 242 consumers were selected by cluster method . The analysis of data based on structural equation modeling supports the hypothesis of direct effects between the variables. The results show a strong relationship between brand loyalty and brand equity is positive and determinants of brand equity (brand awareness, brand perception and brand meaning) strong and positive relationship with the level of brand loyalty have.