عنوان پایان‌نامه

شناسایی تاثیر هوش تجاری با رویکرد کارآفرینی سازمانی بر بهبود عملکرد بانک تجارت



    دانشجو در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی تاثیر هوش تجاری با رویکرد کارآفرینی سازمانی بر بهبود عملکرد بانک تجارت" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 252;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53287
    تاریخ دفاع
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
    دانشجو
    مارال غفاری
    استاد راهنما
    علی محقر

    سیستم های هوش تجاری توانایی تحلیل اطلاعات کسب و کار را در راستای ارتقا و پشتیبانی تصمیم گیری مدیریتی بر مبنای حجم عظیمی از داده های مربوط به فعالیتهای بخش های مختلف شرکتها یا سازمانهارا فراهم می سازد.هوش تجاری نگرشی جهت پردازش و غنی سازی داده های خام سازمانی است تا بصورت مفاهیم و دانش تصمیم گیری مدیریتی قابل بهره برداری و استفاده درآید . سیر تحول سیستم‌های اطلاعاتی در بانکها، با تولد سیستم‌های درآمد، نوسازی، حسابداری، مدیریت ارتباط با مشتریان ،امور مربوط به بانکداری الکترونیک در دهه هفتاد و هشتاد درکشورشکل گرفت و با ظهور سیستم‌ های یکپارچه مالی اداری به اوج خود رسید و تا شکل¬گیری سیستم‌های هوش تجاری در دوره کنونی پیش رفته به شکلی که امروزه کمتر سازمانی را فارغ از ابتدایی¬ترین سیستم اطلاعاتی می بینیم. ولی مهمترین ویژگی که دوره کنونی دارد تمایل مدیران و سیاستگذاران سازمانها به کنترل و هدایت صحیح فرآیندهای سیستم خود به صورت لحظه به لحظه و تولد نرم¬افزارها و سخت¬افزار های مناسب این کار می‌باشد. پژوهش حاضر می تواند با ایجاد ارتباط بین هوش تجاری و تاکید بر نتیجه بکارگیری این ابزار در عملکرد سازمان(جذب منابع و ارائه خدمات به مشتریان ) بعنوان عوامل تاثیر گذار، با کارآفرینی سازمانی با توجه به کمبود تحقیقات در این زمینه در کشور میتواند در پژوهشهای بعدی مفید باشد علاوه بر این چون بصورت موردی بر روی یک سازمان مالی انجام میشود برای این صنعت نیز میتواند مفید واقع شود . واژه های کلیدی: هوش تجاری ، عملکرد سازمانی، فرایند تجاری، کارآفرینی سازمانی
    Abstract
    Business Intelligence is reaching more and more constituents inside and outside your organization. Information demands, data volumes, and audience populations are growing and will continue to grow exponentially . improvement of information systems in banks, with the birth of revenue systems, modernization, accounting, customer relationship management, e- banking issues in the seventies and eighties was started . The study finds the relationship between the business process performance and organizational performance(Resources attracting& costumer services providing). Each component evaluated by sub components in questionnaires and finaly discoverd positive relationship between components of research model. Keywords: Business Intelligence ,organizational entrepreneurship, organizational performance, business process