عنوان پایان‌نامه

تعیین و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت در خدمات پس از فروش صنعت خودرو مطالعه موردی شرکت ایران خودرو



    دانشجو در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تعیین و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت در خدمات پس از فروش صنعت خودرو مطالعه موردی شرکت ایران خودرو" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52616
    تاریخ دفاع
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    هاشم آقازاده

    در حال حاضر بازار خودروی کشور با ورود خودروهای متنوع با سیستم ها و تکنولوژی های جدید، شرایط رقابتی و سخت تری را جهت فروش نسبت به گذشته دارا می باشد . در این شرایط همراه با افزایش آگاهی مشتریان، خدمات پس از فروش صنعت خودرو نقش بی بدیلی را در این صنعت ایفاد می کند. هدف این تحقیق شناسایی و اولیت بندی عواملی کلیدی موفقیت خدمات پس از فروش صنعت خودرو می باشد . در این تحقیق با مطالعه منابع موجود و تحقیقات گذشته و نظر خبرگان لیستی از عواملی که در خدمات پس از فروش نقش مهم و تعیین کننده ای دارند مشخص گردید . جهت وجود نگاه کل نگر در استخراج عوامل کلیدی از روش کارت امتیازی متوازن جهت شناخت عوامل در چهار منظر مالی ، مشتری ، فرایندهای داخلی و رشد یادگیری استفاده گردید . سپس با کمک پرسشنامه اهیمت و عملکرد این عوامل از دو گروه مدیران و مشتریان نظرسنجی گردید. با تحلیل نتایج نظر سنجی 10 عامل مهم به عنوان عوامل کلیدی موفقیت خدمات پس از فروش استخراج گردید. پنج عامل اول به ترتیب ، افزایش مهارت نیروهای کلیدی ، ارائه خدمات در زمان کوتاه (quick service )، ارائه قطعات یدکی با کیفیت بالا در بسته بندی ، کاهش متوسط زمان تعمیرات ، کوتاه نمودن مدت زمان سفارش تا تحویل کالا تعیین گردید. براین اساس پیشنهاداتی برای خدمات پس از فروش ایران خودرو ارائه شده است .