تعیین آمیخته بازاریابی مطلوب در محصولات جدید لبنی با استفاده از فرایند تحلیلی سلسله مراتبی گروهی
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی-کسب و کار جدید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 431;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 58292
- تاریخ دفاع
- ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- بیژن آل ابراهیم دهکردی
- استاد راهنما
- نرگس ایمانی پور
- چکیده
- در حال حاضر صنایع تولید لبنی یکی از مهمترین و گسترده ترین صنایع غذایی محسوب میگردد که در چند ساله اخیر رشد چشمگیری داشته است. با توجه به اینکه مصرف شیر و فراورده های لبنی جدید که تحت عنوان غذاهای سلامت بخش معرفی میشوند به عنوان یکی از شاخص های توسعه جوامع انسانی بیان میشود، لذا توجه به مصرف هرچه بیشتر این فراورده ها نشان از رشد شاخص های توسعه خواهد داشت. فراورده های لبنی جدید تأثیر زیادی بر بازار غذاهای سلامتی بخش دارند و این فراورده ها، بخش عمده ای غذاهای را تشخیص میدهند. لذا تمایل به مصرف این گونه محصولات رشد و سلامتی افراد جامعه را بدنبال خواهد داشت. لذا کارآفرینی و ایجاد کسب وکار جدید در این حوزه از طریق اعمال و بکار گیری یک امیخته بازار یابی مطلوب می تواند در رشد و توسعه این فرایند موثر باشد در این تحقیق با بهره گیری از تکنیک سلسله مراتبی گروهی مشخص گردید که مدل چهار عاملی آمیخته بازاریابی ( محصول، قیمت، مکان و ترویج) مطلوبیت و ارزش کافی با داده های بازار و صنایع لبنی جدید در استان را دارا میباشد. و از چهارعامل فوق، مدیریت قیمت گذاری عامل اصلی و تبلیغات و تخفیف در پذیرش قیمت ها بعنوان شاخصه ها و عوامل فرعی مورد پذیرش قرار دارند. واژگان کلیدی: آمیخته بازاریابی مطلوب، صنایع لبنی جدید، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی گروهی، غذاهای سلامت بخش
- Abstract
- Now the dairy industry is considered one of the most important and most extensive food industry has grown dramatically in recent years. Considering that milk and dairy products as new foods are introduced in the health sector is expressed as an index of human development, so the more consumption of these products will develop indicators of growth. New dairy products have a great impact on the market for health foods and products, bulk foods are identified. Therefore tend to use such products will be followed by growth and health of society. Thus, entrepreneurship and creating new business in this area and applying through the appropriate marketing mix can be effective in the development process, The study group was determined using hierarchical techniques that four-factor model of marketing mix (product, price, place and promotion) to the utility and value of market data and a new dairy industry in the province is required. These four factors, management, pricing and promotions, and discounts on admission prices as the main indicators and sub-factors are acceptable. Key words: Optimal marketing mix, new dairy industry, the process of hierarchical analysis, health foods