نقش بین المللی سازی شرکتهای کارآفرین بر توسعه شبکه با نگرش روابط سه گانه کسب و کار: مطالعه موردی: کسب و کارهای صنایع خدماتی
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی-کسب و کار جدید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 460;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 59327
- تاریخ دفاع
- ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- الهام طالبی امیری
- استاد راهنما
- رضا زعفریان
- چکیده
- ورود به بازار جهانی مستقل از تمام کنش و واکنش های سیاسی، مستلزم رفتار در کلاس جهانی می باشد. شناخت بازار و محیط پیرامون، مقدمه ی رفتار صحیح در سطح جهانی می باشد. شبکه ها به عنوان یک ارگانیسم زنده و اساسی در گذر زمان دچار تغییر، رشد و سپس توسعه می شوند. از آنجاییکه مطالعات نشان می دهد بین المللی شدن بعنوان یکی از جنبه¬های توسعه شرکت های کارآفرین، می تواند تأثیر مثبتی بر توسعه¬ی شبکه کارآفرینی داشته باشد در پژوهش حاضر به کمک مطالعه چندموردی، 6 موردمطالعه در صنایع خدماتی (خدمات گردشگری) را مورد مطالعه قرار دادیم و با تحلیل Cross-Case منتج از 4 رابطه ی سه گانه، به شناسایی تأثیر فرآیند بین المللی سازی بر توسعه ی شبکه های کارآفرینی با نگرش روابط سه گانه کسب وکار پرداختیم و تحقیقات بعمل آمده نشان داد دانش بازار، موقعیت خوب سازمان در شبکه، وجود فرآیند سیستماتیک ارتباطی، بکارگیری راهبردهای صحیح مدیریتی، بکارگیری استراتژی های خاص بازاریابی وفروش (استراتژی چندمحصولی، ایجاد بازارهای جدید، بکارگیری سیستم-های تشویقی و ترغیبی خاص و استفاده از سیستم¬های تخفیف) از جمله عواملی است که در مسیر بین¬المللی¬شدن شرکتها و متعاقباً توسعه¬ی روابط تأثیرگذار است. ماحصل تحقیقات بعمل آمده منجر به ارائه مدل توسعه یافته پژوهش گردید. واژگان کلیدی: شبکه کارآفرینی، بین المللی سازی، روابط کسب وکار، توسعه، صنایع خدماتی، گردشگری
- Abstract
- Entering the global markets, independent of all political interactions involve doing in world-class behavior. Market recognition is one of the most important steps of entering the world-class networks. Networks as a living organism changed over time, they grow and develop. Although entrepreneurship research on networks has studied issues pertaining to network components in Dyadic Relationships, but a greater understanding of network components in Triadic Business Relationships is required. Internationalization as a growth strategy can be discerned as a part of the ongoing strategy process of most business firms; and the significance of the internationalization in network development is greatly accepted. So this thesis identified the impact of entrepreneurial firm internationalization on entrepreneurial network development at the triadic approach. To achieve this goal, multiple case study method through in-depth interview has been done to indicate the impacts. By selecting 6 cases and electing 4 focal triadic relationships in service industries (tourism) and cross-case analysis (NVivo 8) valuable results was founded. This research shown that market knowledge, network position, systematic communication process, applying accurate management strategy and special marketing strategy (e.g. multiple-product strategy, new market creation, motivational strategy, discount system) which will be positive impact on Entrepreneurial firm internationalization. Finally the result of survey leads to a conceptual model. Keywords: entrepreneurial network, internationalization, business relationship, development, service industry, tourism