عنوان پایاننامه
بررسی رابطه پخش پیام های بازرگانی از شبکه استانی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با افزایش سود صاحبان آگهی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی-مدیریت مالی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 1407;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52906
- تاریخ دفاع
- ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- اصغر شب زنده قراملکی
- استاد راهنما
- غلامرضا جندقی
- چکیده
- چکیده با توچه به افزایش تولیدات و تنوع محصولات و در نتیجه افزایش رقابت در بازار و نقش مهم و استراتژیک تبلیغات در اقتصاد مدرن امروز، تحقیق حاضر بر اساس هدف، کاربردی بوده و پیامد آن به دست آوردن جواب به این سوال تحقیق است که آیا بین پخش پیام های بازرگانی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و سود صاحبان آگهی رابطه ای وجود دارد؟ این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی است. که به دنبال جمع آوری اطلاعات واقعی از پدیده تبلیغات و پیامهای بازرگانی است. روش جمع آوری اطلاعات، روش میدانی از طریق توزیع پرسشنامه و روش کتابخانهای از طریق جمع آوری اطلاعات موجود میباشد. دراین تحقیق دو فرض اصلی و جند فرض جانبی بشرح ذیل مورد بررسی قرار گرفته است: پیامهای بازرگانی رادیوئی و پیامهای بازرگانی تلویزیونی صداو سیمای مرکز آذربایجانشرقی با افزایش سود صاحبان آگهی ها رابطه دارد و پیامها ی بازرگانی رادیوئی و تلویزیونی با فروش ، سابقه تبلیغاتی موسسات ، نوع اعتبار متغیرها از طریق روش روایی و پایایی و پرسشنامه به صورت صوری بوده یعنی با مشورت استاد راهنما و تعدادی از کارشناسان خبره در امر تبلیغات و برنامه سازی پیام های بازرگانی و همچنین کارشناس خبره در پژوهش و آمار انجام گرفته است .جهت اثبات فرضیهها از آمار استنباطی، آزمون اسپیرمن با بکارگیری نرم افزار های SPSSو EXCEL استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از وجود رابطه میان سود و پیامهای بازرگانی رادیوئی و تلویزیونی صدا وسیمای مرکز آذربایجان شرقی است که بر این اساس مشخص شد بین پیامهای بازرگانی رادیوئی و سود رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد در حالیکه بین پیامهای بازرگانی تلویزیونی و سود رابطه معنی داری وجود ندارد. کلمات کلیدی تبلیغات – پیامهای بازرگانی- رسانه(رادیو، تلویزیون) – مخاطب - اینترنت (شبکه ای)- رسانه موثر- تبلیغات علمی تلویزیون - تبلیغات موثر – آمیخته بازار یابی.
- Abstract
- With Tvchh to increase production and diversify products and increase market competitiveness and the strategic importance of advertising in the modern economy today The aim of this study, its application and outcomes research to obtain answers to this question is whether the broadcast Advertising Broadcasting Events Center and the owners are related ads?. This research is descriptive research. Following the data collection is a real phenomenon, advertisements and commercial messages. Data collection methods, field methods of questionnaire distribution and data collection methods are available through libraries. This research is both the main and few side effects have been studied as follows: Commercial radio and television messages Azarbaijan center with TV and radio advertising to increase profits, the owners are related. Reliability and validity of variables from the questionnaire as a formal method of The supervisor in consultation with experts in advertising and programming and a number of commercial messages and also expert in research and statistics have been conducted. To prove the hypothesis of inferential statistics, Spearman test using SPSS and Excel software is used. The results suggest that the relationship between profit and commercial messages for radio and television IRIB is the center of East Azarbaijan Accordingly, it was found that among radio commercials and profit and there is a significant positive relationship while there is no significant relationship between profit and television commercials.