عنوان پایاننامه
بررسی و ارائه راهکارهایی جهت ساده سازی مدیریت فرآیندهای اجرایی دایره متروکه گمرکات اجرایی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- مدیریت تحول
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001428;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53091
- تاریخ دفاع
- ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- مهدی روایتی بجارنه
- استاد راهنما
- سیدمحمد محمودی
- چکیده
- هدف از پژوهش، ارائه راهکارهایی به منظور تسهیل مدیریت فرآیندهای اجرایی دوایر متروکه در گمرکات اجرایی است. به منظور شناسایی وضعیت فرآیندهای اجرایی موجود، روش توصیفی- پیمایشی به عنوان روش تحقیق و پرسشنامه با جامع? آماری مسئولین و کارشناسان دوایر متروک? گمرکات سراسر کشور به عنوان شیوه جمع آوری اطلاعات، انتخاب گردید، که براساس نتایج آن مشخص شد سطح پیچیدگی و سنتی بودن فرآیند، بالا و سرعت انجام، میزان استفاده از فن آوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی پایین است. با استفاده از مطالعات تطبیقی اجراء یک پروژه مهندسی مجدد پیشنهاد گردید، که تحقّق اهداف ذیل را عملی می سازد؛ افزایش سرعت و کاهش زمان انجام امور، ازبین رفتن سیطر? دیوان سالاری، بهبود کیفیت، صحت و یکپارچه سازی کارها، کاهش شدید هزینه ها، روان سازی فرآیندها، اطلاع رسانی و افزایش توان ارتباطات و امکان پذیری اداره امور از راه دور، کاهش ساختار سازمانی موثر و کاهش تعاملات کاری بیهوده. در خاتمه پژوهش نیز به منظور اجرایی کردن پروژه فوق الذکر راهکارهایی ارائه شد.
- Abstract
- The purpose of this study is to provide guidelines to facilitate the management of abandoned offices’ administrative processes in customs’ administrative. In order to identify administrative processes status, the descriptive research was considered as research method and surveys collected in statistical community which was officials and experts of abandoned offices’ in throughout country’s Customs were gathered method. By result of them it was demonstrated that complexity and traditional process are high and the speed of processing, the use of modern information and communications technologies is low. With experimental adaptive methods a reengineering project was offered. Which helps to reaching the following goals: increase speed and reduce the time to doing functions, decrease the bureaucracy, improve quality and accuracy of work, and integration of tasks, a sharp reduction in cost, smooth in business processes services, increase in information and telecommunications capacity, reducing in effective organizational structure and, reducing wasteful business interactions, and increase in organizational critical success factors. At the end of research also a strategy for implementation of aforementioned project was offered.