شناسایی استراتژی کارآفرینانه کسب و کارهای نوپا در ورود به بازارهای بین الملل (مورد مطالعه: شرکتهای مستقر در شهرکهای صنعتی استان مرکزی)
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی- سازمانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 402;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 57125
- تاریخ دفاع
- ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- یوسف قمری دهخوارقانی
- استاد راهنما
- مهران رضوانی
- چکیده
- چکیده در متون کارآفرینی توجه ویژهای به کسب و کارهای نوپا و نوظهور شده است. از سوی دیگر مبحث استراتژی کارآفرینانه و کارآفرینی استراتژیک از جمله موضوعات جذاب و در عین حال چالش برانگیز در عرصه کارآفرینی محسوب میشوند. در این تحقیق تلاش شده است تا استراتژیهای کارآفرینانه در کسب و کارهای نوپا برای ورود به بازارهای بینالمللی مورد بررسی قرار گیرد. برای این منظور استان مرکزی که استانی صنعتی محسوب میشود انتخاب گردید و تعداد پنج شرکت با حوزه های متنوع کاری که تجربه صادراتی و حضور در بازارهای بینالمللی را نیز داشتهاند انتخاب شدند. برای سازماندهی تحقیق از یافتههای شین و گوپتا استفاده شد بطوریکه دو متغیر "تشخیص فرصت" و "مدیریت ابهام" از تحقیق شین(2003) و متغیرهای "فرایند کشف کانال"، "فرایند کشف مشتریان" و "فرایند کشف توانمندیها" از تحقیق گوپتا(2002) مورد توجه قرار گرفتند. برای اجرای تحقیق از رویکرد کیفی و روش مطالعه موردی مرکب استفاده شد به نحوی که با روش نمونه گیری ملاکی هدفمند از مدیران و مطالعات پنج شرکت از طریق مصاحبههای عمیق و نیمه ساختار یافته صورت گرفت و یافتههای تحقیق در قالب کدگذاریهای سه مرحلهای استخراج گردید. در پایان نیز یافتههای مرتبط با هر سؤال تحقیق بررسی و با یافتههای مطالعات گذشته مقایسه شدند. در انتها پیشنهادات حاصل از یافتههای تحقیق ارائه گردید. واژگان کلیدی: استراتژی کارآفرینانه، کسب و کارهای نوپا، استان مرکزی، بازارهای بینالمللی
- Abstract
- Special attention has been paid to new emerged businesses and the topic of entrepreneurial strategy and strategic entrepreneurship as attractive and controversial issues in the field of entrepreneurship are considered. In this research, we have tried to investigate the entrepreneurial strategies in new businesses to enter the international markets. For this purpose, the Markazi Province due to industrial nation is selected and five different companies with different areas of work experience, which are active in international markets, have been selected. Shane and Gupta finding research were used to organize research so that the two variables "opportunity identification" and "uncertainty management” form Shane (2003) and the variable "channel discovery process", "customer discovery process" and "process of discovery capabilities" from Gupta (2002) were noted. To conduct research a qualitative approach with case study were used which managers purposeful criterion sampling depth semi-structured interviews were conducted by five companies and research findings in the form of a three-stage coding was extracted. The findings related to each research question and the results were compared with previous studies. Finally, the implication was submitted. Keywords: entrepreneurial strategies, emerging businesses, Markazi Province, international markets