عنوان پایاننامه
اثر بخشی تبلیغات بازرگانی بانک صادرات در رفتار مصرف کنندگان خدمات الکترونیکی استان قم (با استفاده از مدل آیدا)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- مدیریت تحول
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001383;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52124
- تاریخ دفاع
- ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- محسن شفیعی کمال آبادی
- استاد راهنما
- علی نقی امیری, حسین خنیفر
- چکیده
- چکیده یکی از ابزارهای ترفیع و ترویج فروش در مبحث بازاریابی که در صورت اجرای مطلوب می تواند سازمان را در رسیدن به اهداف خود یاری و کمک نماید، تبلیغات می باشد. در جوامع امروزی ابزارها و انواع رسانه های تبلیغاتی وجود دارد که از این بین تلویزیون به عنوان قویترین رسانه باعث نفوذ شدید در مردم می گردد. بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های مالی که دارای رقبای بسیار زیادی اعم از بانک های دولتی و خصوصی و سایر موسسات مالی و اعتباری می باشد، در سال های اخیر به انواع تبلیغات و رسانه ها و به ویژه تبلیغات بازرگانی روی آورده است و هر ساله هزینه های زیادی را بابت تبلیغات صرف می نماید. بنابراین با این توصیف کسب آگاهی از میزان اثربخشی تبلیغات بازرگانی بانک صادرات استان قم در رفتار مصرف کنندگان خدمات فعلی و نوین کاملاً ضروری به نظر می رسد. هدف اصلی از این تحقیق بررسی اثربخشی تبلیغات بازرگانی خدمات الکترونیک بر فرآیند رفتار مشتریان (طبق مدل آیدا) در بانک صادرات استان قم می باشد که در تحقیق حاضر از مدل چهار مرحله ای آیدا به ترتیب مراحل 1- جلب توجه، 2- علاقه 3- تمایل و 4- اقدام، در تهیه و تنظیم فرضیه اصلی و 4 فرضیه فرعی و همچنین طراحی پرسشنامه مربوطه استفاده شده است. بر این مبنا ابتدا پیشینه تحقیق مورد بررسی قرار گرفت سپس با استفاده از منابع مختلف به جمع آوری اطلاعات پرداخته شد و در مراحل بعدی تدوین پرسشنامه و تجزیه و تحلیل آن صورت گرفت. و در نهایت با توجه به اطلاعات جمع آوری شده مشخص شد که تبلیغات بازرگانی خدمات الکترونیکی بانک صادرات استان قم موفق بوده است و چنین نتیجه گیری کردیم که تبلیغات بازرگانی بانک صادرات استان قم در رفتار مصرف کنندگان از خدمات الکترونیکی اثر مثبت داشته است و منطبق بر مدل چهارگانه آیدا یعنی "جلب توجه، ایجاد علاقه، تحریک تمایل و اقدام" می باشد و در پایان نیز پیشنهاداتی برای بهتر نمودن تبلیغات بانکی ارایه گردید. کلیدواژگان: تبلیغات تلویزیونی، اثربخشی، رفتار مصرف کننده، مدل آیدا
- Abstract
- One of the topics of marketing tools to promote sales which, if implemented well can help the organization achieve its goals and help, is advertising. Tools and types of advertising media in modern societies is that of the most powerful medium of television as a major influence on people is. --Bank Saderat Iran as one of the largest financial organizations With many competitors, both public and private banks and other financial institutions and credit is, In recent years a variety of advertising and media and advertising, particularly on trade has Advertising costs for each year and many will spend-- So with this knowledge of the effectiveness of commercial banks, export business described in Qom Behavior of consumers in the current and new services appear to be absolutely necessary. The main objective of this study examined the effectiveness of advertising ecommerce services to process customer behavior (according to the AIDA model) in the bank is in Qom-- The study of the four-stage Aida Respectively, the ? - to attract attention, ? - from ? - to ? - step in the preparation of the main hypothesis and four subhypotheses and design of the questionnaire is used.-- On this basis the researchers examined the records Then, using different sources of information were collected And later in developing the questionnaire and the analysis took- And finally the data was collected The advertising of commercial services exports, the Bank has succeeded in Qom-- And we conclude The commercial bank of Qom in consumer behavior has a positive impact of electronic services. According to the four model Aida means "to draw attention, create interest, stimulate desire and action" is-- The proposals also provide for better banking and advertising were presented.