شناسایی کارکرد ترفیع کارآفرینانه در ارتقای فروش خدمات بیمه عمر و سرمایه گذاری (مطالعه موردی تبلیغات کلامی در شرکتهای بیمه خصوصی)
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی-کسب و کار جدید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 347;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55499
- تاریخ دفاع
- ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- زینب یزدان پناه
- استاد راهنما
- مهران رضوانی
- چکیده
- ترفیع کارآفرینانه به مثابه یکی از کارکردهای بازاریابی کارآفرینانه در معرفی و پیشبرد محصولات براساس روش¬های خلاقانه و کم¬هزینه می¬باشد. تبلیغات کلامی در گستره پیشبرد خدمات جایگاه برجسته¬ای در ترفیع کارآفرینانه دارد. نوآوری این تحقیق شناسایی، تبیین و مفهوم پردازی کارکردهای تبلیغات کلامی در صنعت بیمه و به طور خاص بیمه عمر و سرمایه¬گذاری است. رویکرد مورد استفاده در پژوهش از نوع کیفی و در قالب استراتژی پژوهش موردی مرکب می باشد که در آن از منابع متنوع اطلاعاتی از جمله مطالعات اسنادی و مصاحبه¬های نیمه ساختاریافته با 20 تن از افراد فعال و متخصص جامعه آماری در 12 از 14شرکت بیمه خصوصی بهره گرفته شده است. یافته-های تحقیق حاکی از آنست که براساس تحلیل انجام شده، مؤلفه¬های تبلیغات کلامی در فروش بیمه عمر و سرمایه¬گذاری شامل 5 تم، 11 زیرمؤلفه و 23 گویه می باشند و کارکردهای تبلیغات کلامی در ارتقاء فروش بیمه عمر وسرمایه¬گذاری عبارتند از: استفاده از شبکه فروش دارای روابط اجتماعی بالا، استفاده از افراد موثق جامعه به عنوان سخنرانان شرکت بیمه، قرار دادن عباراتی خلاقانه و متمایز در ذهن و کلام افراد جامعه، تبدیل کردن خدمات خوب شرکت به موضوع صحبت مردم، ایجاد کلام و صحبت از طریق هنرهای نمایشی، استفاده از ابزارهای سنتی تبلیغات در بیمه، استفاده از ابزارهای نوین و خلاقانه تبلیغات جهت جلب توجه افراد جامعه، ترغیب افراد جامعه به خرید بیمه عمر و سرمایه¬گذاری از طریق مشتری¬مداری، داشتن رویکردی نوآورانه به شیوه¬های سنتی تبلیغ بیمه، سهیم شدن در صحبت بیمه¬گذاران از طریق توجه به خواسته¬های آنان و پیگیری کلام و همهمه میان افراد جامعه، که در شرکتهای مختلف با شیوه¬های گوناگون اجرا می¬گردند. کلمات کلیدی: ترفیع کارآفرینانه، تبلیغات کلامی، بیمه عمر و سرمایه گذاری، فروش بیمه، شرکت¬های بیمه خصوصی
- Abstract
- Entrepreneurial Promotion is one of the functions of entrepreneurial marketing in introducing and advancing products based on cheap and creative methods. Buzz Marketing occupies a predominant position in entrepreneurial promotion. The purpose of this study is to identify and conceptualize the functions of Buzz Marketing in insurance industry and specifically in Universal Life Insurance. The approach undertaken in this study is that of a qualitative compound case study strategy which has benefited from various data sources including documentary studies and semi-structured interviews with 20 of active experts of the considered statistical society in 12 out of 14 private insurance companies. Findings of this research indicate that the functions of buzz marketing in Universal Life Insurance can be classified under 5 categories about the characteristics of buzz marketing, 11 sub-categories and 23 items regarding the common points of interviewees. The 11 sub-categories which are the principle findings of this research include; Having the advantage of sales network with top public relations, Benefiting from authentic individuals as the company’s spokesmen, Inserting creative and distinguished phrases into peoples’ thoughts and words, Making the company’s good services the everyday talk of people, Making buzz through performing arts, Using traditional advertisement tools in insurance, Using new and innovative advertisement tools to catch people’s attention, Persuade people to buy Universal Life Insurance through customer orientation, Having an innovative approach of the traditional advertisement tools, Participating in what insurers say by paying attention to their needs and Pursuit of the buzz between people, which all various operations in different companies. Keywords: Entrepreneurial Promotion, Buzz Marketing, Universal Life Insurance, Insurance Sale, Private Insurance Companies