ردیابی خروجی در سیستم های همراه با عیب با استفاده از کنترل تطبیقی مقاوم
- رشته تحصیلی
- مهندسی برق-کنترل
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده برق و کامپیوتر شماره ثبت: E2017;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51545
- تاریخ دفاع
- ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- حامد محمدباقرپور
- استاد راهنما
- فرزاد رجایی سلماسی
- چکیده
- در این پایان نامه با استفاده از کنترل کننده تطبیقی مقاوم اصلاح شده، مساله ردیابی برای سیستم های دارای عیب و عدم قطعیت بر اساس فیدبک خروجی بررسی شده است. کنترل کننده در نظر گرفته شده بر اساس یک کنترل کننده مدل مرجع با استفاده از روش اصلاح ناحیه مرده می باشد. روش پیشنهادی برای سیستم های تک ورودی- تک خروجی و همچنین چند ورودی- چند خروجی معرفی گردیده است. بدین صورت با اصلاح سیگنال کنترل، با اضافه کردن ضریبی از خطای ردیابی خروجی در ناحیه مرده، علاوه بر حفظ خواص پایداری ناشی از ناحیه مرده متعارف، کیفیت عملکرد سیستم حلقه بسته با حذف خطای ردیابی خروجی به ازای تمام ورودی ها به طور چشمگیری افزایش می یابد. روش اصلاح سیگنال کنترل و بحث های مربوط به پایداری و حذف خطای ردیابی به طور کامل در متن پایان¬نامه آورده شده است. عیب و عدم قطعیت به صورت اغتشاش ورودی در مدل عملگر و فرآیند در نظر گرفته شده است. در نهایت روش پیشنهادی برای حالات مختلف عیب برای سیستم تک ورودی- تک خروجی و همچنین چند ورودی- چند خروجی شبیه سازی شده است.
- Abstract
- In this thesis improved robust adaptive controller is used to verify tracking problem for faulty and uncertainty systems based on output feedback. The considered controller is based on model reference controller using modified dead zone approach. The proposed approach for SISO and MIMO systems is introduced. Modifying control signal, adding output tracking error coefficient in dead zone, in addition to maintaining stability feature of conventional dead zone method, reducing output tracking error for any reference input, closed-loop system performance quality is considerably increased. The modified control signal approach, stability and reducing tracking error analysis is thoroughly explained in the text. Fault and uncertainty is considered as input disturbance in actuator and plant model. Finally proposed method for various fault states for SISO and MIMO systems are simulated