عنوان پایان‌نامه

شناسایی نقش تقلید کارآفرینانه بر ایجاد قابلیت نوآوری سازمانی (مطالعه موردی: بنگاه های منتخب تولیدی-صنعتی بخش تعاون استان یزد)




    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 184;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52080
    تاریخ دفاع
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

    دیر زمانی نیست که از شروع مباحث نوآوری در ایران می-گذرد. نوآوری نقش موثری در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها داشته و سازمانها به منظور تجدید ارزش دارایی-هایشان باید نوآوری را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهند. تحقیقات اخیر با تمرکز بر مقوله نوآوری به تقلید و جایگاه آن به عنوان یکی از مولفه¬های زمینه ساز نوآوری اشاره کرده¬اند. در این راستا تحقیق حاضر به پدیده تقلید کارآفرینانه از جهت تاثیری که می¬تواند بر شاخص-های عملکردی بنگاه¬ها بویژه نوآوری سازمانی آن¬ها داشته باشد پرداخته. همچنین شواهد و مستنداتی مبنی بر اینکه پدیده تقلید کارآفرینانه در بنگاه¬های منتخب رخ می¬دهد، را نشان داده¬ایم. به¬گونه¬ای که در مدت زمان کوتاهی پس از یک رفتار کارآفرینانه از سوی یکی از بنگاه¬های فعال، آن رفتار در بسیاری از بنگاه¬های جدید دیگر نیز نمود یافته است. بدین منظور؛ بنابر ماهیت پژوهش در تحقیق حاضر برای جمع آوری و تحلیل داده¬ها از هر دو رویکرد کمی و کیفی بهره گرفته شده و در نهایت نیز نتایج حاصله با هم مقایسه شدند. نتایج حاکی از وجود همبستگی بین دو متغیر تقلید کارآفرینانه و نوآوری سازمانی بوده؛ به گونه ای که تقلید کارآفرینانه زمینه را برای نوآوری در سازمان¬ها فراهم می¬آورد. واژگان کلیدی: نوآوری، نوآوری سازمانی، تقلید کارآفرینانه
    Abstract
    Innovation is a recently appeared field in iran. Innovation has performs significantly in economical progress and development in many countries and organisations should innovate in order to renew the value of their asset endowment. authors perceived that most of them focused on innovation and mentioned little on the topic of imitation and how can imitation background innovation. In the present research examines the phenomenon of entrepreneurial imitation that can effect the performance indicators particulary organizational innovation.also documentary evidence and data in the report of selected firms manufacturing-industrial in yazd that shows after a short time occur of entrepreneurial behavior. And occur the behavior of the active firms. The approach of the present study is qualitative and quantitative and has been tried in the collect and analysis of data from both approach will be used. And finally the results are compared. Results shows that there is a correlation between two variables entrepreneurial imitation and organizational innovation , and also provide context for innovation. Key word: innovation, organizational innovation, entrepreneurial imitation