عنوان پایان‌نامه

نقش درس مبانی کارآفرینی در قصد کارآفرینانه دانشجویان



    دانشجو در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "نقش درس مبانی کارآفرینی در قصد کارآفرینانه دانشجویان" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 156;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51519
    تاریخ دفاع
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    زهرا آراستی

    این تحقیق در پی بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی به صورت "درس مبانی کارآفرینی" در قصد کارآفرینانه دانشجویان می‌باشد که با بهره گیری از تئوری رفتار برنامه ریزی شده اجزن و با تکمیل پرسشنامه قصد کارآفرینی در میان 105 نفر از دانشجویان دانشکده های"هنر" و"ادبیات و علوم انسانی" دانشگاه تهران انجام شد. جمع آوری داده‌ها در گروه آزمایشی در دو مرحله پیش آزمون (ابتدای ترم تحصیلی) و پس آزمون (انتهای ترم تحصیلی) و گروه کنترل صورت گرفت. نتایج تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که آموزش‌"درس مبانی کارآفرینی" بر قصد کارآفرینی دانشجویان و اجزای آن که رفتار را تحت تاثیر قرار می‌دهد شامل نگرش نسبت به رفتار، هنجارهای ذهنی، درک کنترل رفتاری تاثیرگذار است. همچنین در این پژوهش تبیین تاثیر جنسیت بر رابطه آموزش "درس مبانی کارآفرینی" و قصد کارآفرینی دانشجویان و تبیین تاثیر الگوی نقش بر رابطه آموزش "درس مبانی کارآفرینی" و قصد کارآفرینی دانشجویان نیز مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که جنسیت بر رابطه آموزش و قصد کارآفرینی دانشجویان تاثیر گذار نبوده است در حالیکه متغیر الگوی نقش بر رابطه آموزش کارآفرینی و قصد کارآفرینی تاثیر گذار است. کلید واژه¬ها: آموزش کارآفرینی، ارزیابی ، قصد کارآفرینی، دانشجویان
    Abstract
    The object of this study is to identify the effect of entrepreneurship education Particularly “fundamental of Entrepreneurship course” on students entrepreneurial intention. We formed the overall model of this study based on Ajzen’s theory of planned behavior.Data has been collected in two phases, pretests (at the beginning of the semester) and post-test (at the end of semester) done on the experimental group and on control group in two faculties of university of Tehran:Faculty of Art and faculty of Literature and Humanities. The questionnaire distributed among 105 students. Data analysis showed that students' entrepreneurial intention and its determinants elements including attitude toward behavior, subjective norms, and perceived behavioral control is affected by entrepreneurship education specially “fundamental of Entrepreneurship course”. Also this study tested the impact of gender and role model on the relationship between entrepreneurship education and entrepreneurship intention. Result did not support the effect of gender on this relationship but the positive effect of role model on relationship between entrepreneurship education and entrepreneurship intention supported by results. Key words: Entrepreneurship education, Evaluation, students, entrepreneurial intention.