عنوان پایان‌نامه

رتبه بندی گزینه های خلق ارزش مبتنی بر کارآفرینی سازمانی در بانکداری مجازی



    دانشجو در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رتبه بندی گزینه های خلق ارزش مبتنی بر کارآفرینی سازمانی در بانکداری مجازی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 211;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54593
    تاریخ دفاع
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    مهران رضوانی

    صنعت بانکداری به دلیل فرایندها و رویه‌های مرتبط با مسائل مالی از گذشته صنعت حساس بوده و همچنین دارای قابلیت مناسب برای ایجاد حاشیه سود می‌باشد. امروزه بقا و حیات بانک‌ها به این امر بستگی دارد که بتوانند علاوه بر ارائه خدمات خود با روشی بسیار کارا، خود را با شرایط جدید سازگار نموده و با ارائه خدمات مالی بانکی و غیربانکی جدید مشتریان خود را حفظ کرده و مشتریان جدیدی بیابند. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و تمایل مشتریان به استفاده از خدمات نوین، دیگر نمی‌توان با بانکداری سنتی همچنان به امور بانکی پرداخت. پس از الکترونیکی کردن روش‌های ارائه خدمات بانکی در مفهوم بانکداری الکترونیکی، بانکداری مجازی و حذف کلیه‌ واسطه‌های فیزیکی مانند شعب، آرمان صنعت بانکداری شده است. بانکداری مجازی مزایا و منافع مختلفی را ایجاد می‌نماید که از نظر بسیاری از محققین موجب خلق ارزش در بانک‌ها می‌گردد. هدف این پایان نامه رتبه‌بندی گزینه‌های خلق ارزش بانکداری مجازی مبتنی بر کارآفرینی سازمانی می‌باشد. در این تحقیق با بررسی مبانی نظری موضوع و جمع‌بندی تحقیقات پیشین، ابعاد و معیارهای کارآفرینی سازمانی استخراج و با پیمایش از جامعه آماری مورد نظر، اهمیت آنها در صنعت بانکداری مجازی تبیین شده است. این معیارها عبارت بودند از: ایجاد کسب و کار جدید، نوآوری در خدمت، ایجاد ریسک پذیری، پیشگامی، جامعیت و یکپارچگی سازمانی، افزایش رضایت مشتریان، خلق ثروت سازمانی. از سوی دیگر گزینه‌های خلق ارزش بانکداری مجازی از مبانی نظری استخراج شده و از طریق مصاحبه با خبرگان مورد تأیید قرار گرفتند. در ادامه مدل رتبه بندی گزینه‌های خلق ارزش بانکداری مجازی بر اساس معیارهای کارآفرینی سازمانی ایجاد و با استعلام از خبرگان این حوزه و از طریق تکنیک TOPSIS فازی گزینه‌ها رتبه‌بندی گردید. گزینه‌های خلق ارزش بانکداری مجازی به ترتیب رتبه حاصله عبارت بودند از: انعطاف پذیری در ارائه خدمات بانکی، حذف محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی، ایجاد کسب و کارهای اینترنتی جدید، کاهش هزینه‌ها، افزایش شهرت و اعتبار در بازار، افزایش قدرت تحلیل و پشتیبانی تصمیم، جذب مشتریان وفادار، بهبود کیفیت (صحت) اطلاعات. امید است نتایج این تحقیق بتواند بانک‌ها را در انتخاب رویکرد مناسب جهت سرمایه‌گذاری برای حصول بانکداری مجازی و کسب ارزش‌های حاصله و ارتقاء کارآفرینی سازمانی یاری رساند. واژگان کلیدی: کارآفرینی سازمانی، بانکداری مجازی، گزینه‌های خلق ارزش بانکداری مجازی،
    Abstract
    DM, Fuzzy TOPBanking Industry is suitable business for profitable margin. But todays, banks should survive by support customers with new banking and non-banking services and products, flexibly. Traditional banking is not accountable at this time and banking industry needs organizational entrepreneurship in banking management and innovation in services and products by utilizing virtual banking (VB). Virtual banking has numerous benefits and advantages that create values for bankers. This research has conducted to rank value adding options based on organizational entrepreneurship in Virtual Banking. In this research, literature and related research has been reviewed and aspects and criteria of organizational entrepreneurship have been determined, and by surveying and statistical analysis have been credited. These aspects are “new business creation, innovation in services, risk reception, pioneering, organization integration, increasing the customer satisfaction and organizational wealth creation”. In other hand, options of VB value creation have been specified by reviewing virtual banking benefits in related researches and validated by interviewing by banking experts. More, the ranking model was formed and dissolved by Fuzzy TOPSIS. The ranked options of VB Value Adding Options were respectively: flexibility on banking service, Eliminating the time and geographical limits, Developing internet business, Cost reduction, Reputation in the market, Decision and analysis support, Keep loyal customer and Improving information quality. We hope the results of this research could help banks to virtual banking approach selection with regards to promote organizational entrepreneurship. Keywords: Organizational entrepreneurship, Virtual banking, Value creation, MCSIS