تعیین عوامل موثر بر رضایت دانشجویان از اساتید با استفاده از مدل کانو، مطالعه موردی: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66934
- تاریخ دفاع
- ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- راضیه ادهم
- استاد راهنما
- محسن نظری
- چکیده
- آموزش عالی می تواند به عنوان یک کسب و کار در نظر گرفته شود و از آنجایی که دانشجویان به عنوان مشتریان مراکز آموزش عالی دیده می شوند رضایتشان باید برای مراکزی که میخواهند وضعیت موجود را حفظ کنند و یا دانشجویان جدید جذب کنند، مهم باشد. این پژوهش به دنبال این است که با استفاده از مدل کانو و با بررسی ویژگیهای اساتید، رضایت دانشجویان را در مواجهه استاد و دانشجو، بسنجد. طرح پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد. جامعه مورد مطالعه، دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بودند که با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای 340 نفر از دانشجویان دانشکده به عنوان نمونه انتخاب شدند. فرایند تحقیق بر اساس مدل کانو انجام شد و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه کانو بود که روایی محتوایی آن را جمعی از اساتید دانشکده مدیریت تایید کردند و برای پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد.
- Abstract
- Increasingly, higher education institutions are realizing that higher education could be regard as a business-like service industry and they are beginning to focus more on meeting or even exceeding the needs create student satisfaction with teaching (teaching satisfaction) may be qualitatively differently from the factors that create dissatisfaction with characteristics of professors that students take for granted ( Must-be factors) and that have the potential to delight them ( Excitement factors). Kano questionnaires containing 32 attributes of effective professors taken from previous studies and were distributed between 340 students enrolled in Tehran University's school of management. The Kano results reveal the importance of personality in general and support studies that stress the importance of professors creating rapport with their students in particular.