عنوان پایان‌نامه

بررسی میزان اهمیت و اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی در افزایش سهم بازار خودروهای تجاری( مطالعه موردی شرکت خودروسازی زامیاد)




    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52711;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001430
    تاریخ دفاع
    ۲۳ آذر ۱۳۹۰
    دانشجو
    نیره کاظمی
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    چکیده هدف این پژوهش، بررسی میزان اهمیت و اولویت بنددی عناردر آمیهتده بازاریدابی در افزایش سهم بازار خودروهای تجاری می باشد. به ایدن منودور عناردر آمیهتده بازاریدابی یعندی متغیرهای محصول، قیمت، ترفیع و توزیع را به عنوان متغیرهای مستقل پژوهش در نور گرفته، تاثیر آنها را بر میزان فروش خودروهای کامیون شرکت خودرو سازی زامیاد )کده متغیدر وابسدته نامیده می شود( مورد بررسی قرار داده ایم. جامعه آماری این تحقیق را خریداران خودروهای تجداری )کدامیون ( شدرکت زامیداد در کشور طی سال 3180 تشکیل می دهند که شامل 0579 نفر می باشدند . روش نمونده گیدری بدا توجه به نوع تحقیق، نمونه گیری تصادفی سداده مدی باشدد و داده هدای پدژوهش بدا اسدتفاده از پرسش نامه جمع آوری گردید. که 041 پرسش نامه بده مشدتریان خودروهدای تجداری )کدامیون ( شرکت زامیاد ارایه و در پایان 014 پرسش نامه تکمیل و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفدت . بدرای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و برای آزمون فرضیه ها از آماره هدای توردیفی، آزمدون فریدمن و آزمون T استفاده شده است. تحقیق حاضر دارای 3 فرضیه اردلی و 4 فرضدیه فرعدی % است؛ که در سطح 07 مورد آزمون قرار گرفته اند. در نهایت فرضیه ارلی و فرضیات فرعی اول و دوم تایید و فرضیات سوم و چهارم رد شدند. همچنین از نور میزان تاثیر متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته، متغیر محصول، بیشترین اثر را بر سهم بازار خودروهای تجاری دارد. متغیر قیمدت با اندکی تفاوت در رتبه بعدی است، متغیر توزیع در رتبه سوم و متغیر پژوهش های آتی ارایه گردید که امید است در آینده مورد توجه پژوهشگران قرار گیرند.
    Abstract
    Abstract : The purpose of this study is The examination of the importance and priority of marketing mix elements on improving of market share of trade vehicles. For this purpose the marketing mix elements such as product, price, promotion and place, Were considered to as independ-ent variables and Examined the effects of all of them on company mar-ket share which in this study, called dependent variable. The statistical population of this research is the consumers of Trade vehicles (trucks) Zamyad company in the country during 02 2, that total number is 0772 persons. The sampling method of this research was simple ran-dom sampling and questionnaire was used for data gathering. SPSS software have been used for analyzing the data and descriptive statis-tics, Friedman test and T test are used for testing research hypotheses. This study is includes the one main hypothesis and four sub-hypotheses; That have been tested at 57% confidence level. the results showed the major hypothesis of the research is confirmed at 57% confidence level that means Marketing mix factors have a differ-ent impact on market share Also First and second sub-hypotheses (effect of product & price on market share) were confirmed, but the third and fourth hypotheses (ef-fect of place & promoyion on market share) were rejected. Finally ef-fectiveness of the independent variables on the dependent variable were ranked, that respectively, the product element, price, place and promo-tion have the greatest influence on market share. . Finally 5 suggestions included 2 strategic suggestion and 5 sugges-tions for applying to future researches have been offered that expected to be considered by follow researchers for the purposes of applying in new studie