عنوان پایان‌نامه

بررسی و مقایسه کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتری در باشگاههای خصوصی و دولتی شهرستان سبزوار



    دانشجو در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی و مقایسه کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتری در باشگاههای خصوصی و دولتی شهرستان سبزوار" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 853;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52734
    تاریخ دفاع
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    محمود گودرزی

    هدف از این پژوهش بررسی و مقایسه کیفیت خدمات و رضایت مندی مشتری در باشگاه های ورزشی خصوصی و دولتی شهرستان سبزوار می باشد. کلیه مشتریان باشگاه های ورزشی خصوصی و دولتی شهرستان سبزوار که حداقل شش ماه سابقه فعالیت ورزشی در باشگاه داشتند، جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می دادند و تعداد نمونه آماری 196 نفر از مشتریان بودند. ابزار جمع آوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه ای سه بخشی شامل پرسشنامه ویژگی های جمعیت شناختی جامعه آماری، پرسشنامه کیفیت خدمات یی چین لیو (2008) و پرسشنامه رضایت مندی جو چون لین (2008) می باشد. در قسمت آمار استنباطی جهت بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون k-s استفاده شد و با توجه به اینکه داده ها نرمال بودند به منظور مقایسه گروه های پژوهش و تعیین تفاوت معنی داری بین آن ها از آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد تفاوت معنی داری بین کیفیت خدمات و ابعاد آن شامل موارد کیفی ملموس، اعتبار، پاسخگویی، اطمینان و همدلی و هم چنین رضایت مندی مشتری در باشگاه های خصوصی و دولتی وجود دارد، بطوریکه این عوامل در باشگاه های خصوصی بیشتر از باشگاه های دولتی بود. با توجه به اینکه مشتریان باشگاه های ورزشی خصوصی رضایت مندی بیشتری نسبت به مشتریان باشگاه های ورزشی دولتی داشتند، بهتر است مسئولین تأکید بیشتری بر سیاست خصوصی سازی در ورزش به خصوص در باشگاه های ورزشی داشته باشند.
    Abstract
    The purpose of this study was examination and comparison of service quality and customer satisfaction in private and public sport clubs in Sabzevar city. The research population consisted of the customers of private and public sport clubs in Sabzevar who had at least 6 months of sport participation and the sample consisted of 196 customers. The instruments selected to obtain data were as follows: questionnaire a demographic survey, questionnaire of service quality by Yi-Chin Liu (2008) and questionnaire of customer satisfaction by Jao-Chuan Lin (2008). Kolmogorov-Smirnov and independent sample t test were used to analyze the data. The result showed a significant difference in service quality and all parameters of service quality include tangibles, reliability, responsiveness, assurance and empathy and also customer satisfaction between private and public sport clubs which this factors at private sport club were more than public club. Because the customers of the private sport clubs are more satisfied than the customers of the public sport clubs, so the officials should pay more attention to privatization of sport especially at sport clubs.