تحلیل محتوای نهجالبلاغه با رویکرد ویژگی¬های شخصیتی کارآفرینانه
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی-بخش عمومی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 74;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 50873
- تاریخ دفاع
- ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
- دانشجو
- علیرضا واعظ جوادی
- استاد راهنما
- محمد حسن مبارکی
- چکیده
- با عنایت به گسترش تحقیقات در سالهای اخیر پیرامون واژه کارآفرینی و ویژگی های کارآفرینان مقوله ای به نام کارآفرینی ارزشی و فرهنگی به تازگی مطرح شده است، بدنبال پژوهش ویژگی های کار آفرینان مرتبط با این موضوع ، پژوهشی برای پاسخ به سوال ارتباط ویژگی های کارآفرینی در نهج البلاغه مطرح گردید. با تحقیقاتی که پیرامون این موضوع خواهد شد، پژوهشگر بدنبال این مسئله خواهد بود که این ویژگی ها را شناسایی کند و پس از شناسایی آنها بتواند به اهمیت آنها در دیدگاه حضرت امیر (ع) در نهج البلاغه پی ببرد. روش این تحقیق از تحلیل محتوا با زمینه یابی و تحلیل محتوایی تطبیقی با واژه ها استفاده خواهد شد. این بررسی با کمک تحلیل محتوا، پیرامون کتاب شریف نهج البلاغه خواهد بود. نتایج بدست آمده نشان می¬دهد نگاه حضرت به ترتیب اهمیت شامل فرصت جویی،کانون کنترل، سخت کوشی، تفکر خلاق و مخاطره پذیری نمود پیدا کرده است. در این پژوهش برآن هستیم تنها آغاز سخنی در باب کارآفرینی و ویژگی های کارآفرینان در سخنان مولا علی علیه السلام، این اول مؤمن و مسلمان به پیامبراعظم صلوات الله علیه و آله والسلّم را بیابیم، چرا که مستندات موجود نشان می¬دهد علی (ع) این کارآفرین خلّاق در بحث های کارآفرینانه به عنوان الگویی تمام عیار می¬تواند مورد مداقّه وبررسی قرار گیرد.
- Abstract
- ندارد