عنوان پایان‌نامه

تاثیر شبکه های نسل بعد بر کارآفرینی اجتماعی سازمانی شرکت های چند ملیتی



    دانشجو در تاریخ ۰۳ دی ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر شبکه های نسل بعد بر کارآفرینی اجتماعی سازمانی شرکت های چند ملیتی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 188;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52227
    تاریخ دفاع
    ۰۳ دی ۱۳۹۰
    دانشجو
    حسن جند
    استاد راهنما
    رضا زعفریان

    سازمان‌ها برای رعایت مسئولیت اجتماعی در کنار افزایش سودآوری سهامداران خود به دنبال مفاهیم جدیدی از مسئولیت اجتماعی همانند کارآفرینی اجتماعی سازمانی هستند. که فرآیند توانمند سازی کسب و کار به منظور پیشرفت بیشتر و اشکال قدرتمندتر از مسئولیت اجتماعی شرکتی تعریف شده است و قابل پیاده‌سازی با فناوری‌های ارتباطی پیشرفته مانند شبکه‌های نسل بعد است. (Austin&Reficco,2009) در راستای مسئولیت اجتماعی بنا بر آنچه تئوری نهادینه شدن بیان می‌دارد محیط، فشارهایی را بر سازمان‌ها جهت کسب مشروعیت و مطابقت با هنجارهای اجتماعی تحمیل می‌کند. برای رسیدن به اهداف این تئوری در کنار اهداف اصلی سازمان که همان افزایش سود سهامداران است، شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال روش‌هایی برای کاهش هزینه هستند. از این رو شرکت‌ها و سازمان‌ها بر مبنای تئوری هزینه‌های اقتصادی مبادله به دنبال سازماندهی فعالیت‌های خود به گونه‌ای هستند که مجموع هزینه‌های تولید و مبادله حداقل شود. بر همین اساس استفاده از اینترنت موجب کاهش هزینه‌های سیستم‌های اطلاعاتی (Martinez,2009) و افزایش درآمد و سودآوری شرکت‌ها (Chisholm,2005; heim,2000) و در نهایت افزایش اثر گذاری سازمان بر روی ذی‌نفعان خود می‌شود. (Henry, 2005) اما شرکت‌ها و سازمان‌ها در اکثر کشورهای فقیر و در حال توسعه به علت ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و تکنولوژیکی قادر به استفاده از اینترنت در سطح وسیع و پهنای باند بالا نیستند از این رو بهترین راه را در استفاده از شبکه‌های نسل بعد که قادر به ارائه اکثرخدمات و سرویس‌های اینترنت در شبکه‌های تلفن ثابت و سیاراست، می‌دانند. تحقیق حاضر کیفی بوده و جمع آوری اطلاعات با بهر گیری از پژوهش‌های کتابخانه‌ای، پرسشنامه و مصاحبه با خبرگان صورت پذیرفت. در مجموع مطالعات انجام شده در رابطه با مسئولیت اجتماعی، کارآفرینی اجتماعی سازمانی و شبکه‌های نسل بعد نشان دهنده تاثیرات شبکه‌های نسل بعد بر مسئولیت اجتماعی در سطوح و ابعاد مختلف می‌باشد که با توسعه مسئولیت اجتماعی بر مبنای شبکه نسل بعد شرکت‌ها قادر به پیاده‌سازی کارآفرینی اجتماعی سازمانی خواهند شد که با پیاده‌سازی کارآفرینی اجتماعی سازمانی فرصت‌های جدیدی را برای افزایش سود سهامداران در کنار رعایت اهداف اجتماعی به دست خواهند آورد. کلید واژه¬ها: کارآفرینی اجتماعی سازمانی، شبکه‌های نسل بعد، مسئولیت اجتماعی
    Abstract
    Since 2000 there has been a considerably rising attention to corporate social responsibility in the EU (Schneider et al. ,2007) . It was proved that the companies which had accepted corporate social responsibility as one of their main goals along with increasing the shareholders’ profits, arrived at a higher- level market share and client’s loyalty. (Brinton, vertingon,2003) . However, some free market advocates, such as Milton Friedman, are against the corporate social responsibility as they take it contradiction to liberal economy mechanisms. In response to above controversies regarding corporate social responsibility, organizations are looking for new corporate social responsibility, an example of which is corporate social entrepreneurship defined as the process of boosting business to achieve further progress and more powerful forms of corporate social responsibility (Austin& Reficco, 2009) . Hence, Next Generation Networks with high-rate information circulation can lead to improved corporate social responsibility (Pascal Salina and Jingming Li salina) . The present research is a qualitative one, the results of which proving a faster realization of corporate social entrepreneurship is achievable through social responsibility provided that the companies utilize Next Generation Networks. Keywords: Corporate Social Entrepreneurship, Corporate Social Responsibility, Next Generation Networks