عنوان پایان‌نامه

تاثیر مکانیزمهای سیستمهای خوشنامی آنلاین درایجاد اعتماد ورضایت مشتریانبادر نظر گرفتن عامل فرهنگ



    دانشجو در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر مکانیزمهای سیستمهای خوشنامی آنلاین درایجاد اعتماد ورضایت مشتریانبادر نظر گرفتن عامل فرهنگ" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    MBA- مدیریت عملیات
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس 2 فنی شماره ثبت: 2040;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51152
    تاریخ دفاع
    ۱۳ مهر ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    عباس کرامتی

    گسترش تجارت الکترونیک باعث پدید آمدن بازارهای آنلاین شده است که در آن خریداران و فروشندگانی از سرتاسر جهان حضور دارند. یکی از مهمترین چالش‌های چنین بازارهایی ایجاد اعتماد بین دو طرف معامله است. سیستم‌های شهرت، یکی از روش‌های رایج اعتمادسازی در این بازارهاست. تاکنون مطالعات گوناگونی روی نحوه‌ی عملکرد و کارآیی این سیستم‌ها در ایجاد اعتماد انجام شده است. این پایان‌نامه، در ادامه‌ی این تحقیقات، برخی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر میزان اعتماد در سیستم‌های شهرت را مورد بررسی قرار می‌دهد. سیستم شهرت مورد استفاده یک بازار آنلاین خدمات ترجمه است که در آن ارائه دهندگان خدمات و برون سپاران با هم معامله می‌کنند. پرسشنامه‌ای با 8 سناریو تهیه شده و پس از ارسال به اعضای فعال در این بازار، مدل پژوهشی مورد استفاده در این تحقیق مورد آزمایش قرار می‌گیرد. وجود رابطه‌ی بین میزان اعتماد و تازگی امتیازات و نیز توضیحات امتیازات موجود در پروفایل شهرت بررسی می‌شود و نشان داده می‌شود که رابطه‌ی معناداری بین این دو متغیر با اعتماد وجود دارد. همچنین تأثیر عواملی مانند تجربه‌ی قبلی، کشور مبدأ و پرداخت هزینه‌ی ورود به بازار بر اعتماد بررسی می‌شود و نشان داده می‌شود که این متغیرها با میزان اعتماد رابطه‌ی معناداری دارند.
    Abstract
    With the advent of electronic commerce, many online marketplaces have been developed in which sellers and buyers participate from around the globe. Building trust is one of the most important challenges of such markets. Reputation systems are one of the most common trust-building mechanisms in online markets. Up to now many studies have examined the effectiveness and efficiency of these mechanisms in fostering trust in online environments. Building upon the previous research, this dissertation studies some other factors that influence trust in reputation systems. The study has been done in the context of an online translation services market with a reputation system. A questionnaire was developed with 8 scenarios to experimentally test the model of this research. It was sent to people who are working in this market. The model examines if there is a relationship between recency of feedback and trust. It also examines if comments of feedback ratings can affect the trusting behavior. It is shown that there is a significant relationship between trust and the above factors. It is also shown that past experience of the agents, country of origin of the reputation profile and entry fee can significantly affect trust in this market.