ارزیابی مقایسه ای ادراکات، گرایش ها و فعالیت های کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی واحد مازندران و دانشگاه مازندران
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی-کسب و کار جدید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 166;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51687
- تاریخ دفاع
- ۰۸ آذر ۱۳۹۰
- دانشجو
- فریدون صادقی
- استاد راهنما
- محمدرضا زالی
- چکیده
- هدف این پژوهش ارزیابی مقایسه ایی دانشجویان دانشگاه مازندران و دانشگاه علمی کاربردی واحد مازندران در قالب پروتکل و تعاریف عملیاتی GEM از منظر ادراکات، گرایش ها و فعالیت های کارآفرینانه دانشجویان، است.. این پژوهش از جنبه طرح تحقیق آمیخته یا ترکیبی (کمی و کیفی ) است.. از حیث کیفی این تحقیق مبتنی بر مصاحبه های حضوری و، از حیث کمی نیز روش تحقیق مورد استفاده پیمایشی است. تعداد نمونه این پژوهش 211 نفر از دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی دو دانشگاه بوده است.برای داشتن یا نداشتن هر یک از شاخص ها از آزمون دو جمله ای، برای مقایسه همگونی از آزمون کای همگونی، از تکنیک آماری رگرسیون لوجستیک برای نسبت برتری، از جدول بندی متقاطع «کراس تب »انجام محاسبات بر روی داده های کیفی که تحت نرمافزار SPSS صورت گرفته، و برای مقایسه اندازه شبکه اجتماعی کارآفرینانه از «آزمون تی تست» تحت نرم افزار «پی. ال. اس» استفاده گردید. نتایج این پژوهش نشان داد که به لحاظ میزان ادراکات،گرایش ها و فعالیت های کارآفرینانه در دو دانشگاه مذکور دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی واحد مازندران در وضعیت برتری قرار داشته اند.
- Abstract
- This research is a case study of comparative assessment of student’s perceptions, attitudes and entrepreneurial activities at University Of Mazandaran and University Of Applied science and technology branch of Mazandaran. The paper’s main question is: Is there any punctual difference between student’s perceptions, attitudes and entrepreneurial activities at mentioned universities? Tow hundred and eleven respondents sampled from the students of both universities. Both qualitative and quantitative methods were used. Depth inter view was chosen for gathering data in qualitative section and for gathering quantitative data a questionnaire was used. For analyzing of qualitative data, Chi-square, Logistic regression, T-test and Cross tabulation were used in SPSS and P.L.S soft wares. The result showed that perceptions, attitudes and entrepreneurial activities are different between mentioned universities also University of Applied Science and Technology branch of Mazandaran was in a better position.