عنوان پایان‌نامه

بررسی حافظه کاری و عاطفی مربوط بخ خود و دیگران در دو گروه افسرده و غیرافسرده



    دانشجو در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی حافظه کاری و عاطفی مربوط بخ خود و دیگران در دو گروه افسرده و غیرافسرده" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    روانشناسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 50829;کتابخانه موسسه روانشناسی شماره ثبت: 488
    تاریخ دفاع
    ۱۱ مهر ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    جواد حاتمی

    پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه‌ای حافظه‌ی کاری عاطفی در دو گروه زنان افسرده و غیر افسرده صورت گرفت. در این پژوهش 27 زن افسرده با روش نمونه‌گیری هدفمند در دسترس انتخاب شده و سپس 27 زن غیر افسرده با آنها بر اساس سن و تحصیلات همتا شدند. داده‌ها با استفاده از پرسش‌نامه‌ی افسردگی بک و تکلیف رایانه‌ای n تعداد به عقب به دست آمد و با استفاده از آزمون آماری t همبسته تجزیه و تحلیل شد. یافته های پژوهش نشان داد افراد افسرده عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با افراد غیر افسرده در تکلیف حافظه‌ی کاری دارند(05/0>p) اما در پاسخ به محرک‌های منفی تفاوتی با گروه غیرافسرده نشان نمی‌دهند(05/0

    Abstract
    The purpose of present study was to investigate and compare affective working memory in depressed and non-depressed women. Twenty seven depressed women were chosen using purposive sampling method and matched by age & education with 27 non-depressed women. Data collected by the Beck Depression Inventory (BDI) and the n-back task and were analyzed using paired sample t-test. Results indicated a weaker function in working memory task for depressed subjects compared to the non-depressed group (p<0.05). There is no significant difference between two groups in responding to negative stimuli (p>0.05). Also self-reference effect in response to negative stimuli in depressed subjects did not differ from non-depressed individuals (p>0.05). Limited working memory resources, lack of initiative, inability to prevent irrelevant information and Rumination are explained the deficits on working memory task performance in depressed people. The Self-relevance of information promotes elaboration and organization of these information. Keywords: affective working memory, depression, self-reference effect.