شناخت نقش نگرش کارآفرینانه در ارایه خدمات در سالنهای سینما، مطالعه موردی: سالنهای سینما در منطقه ۶ شهر تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی-کسب و کار جدید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 102;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49894
- تاریخ دفاع
- ۰۹ مهر ۱۳۹۰
- دانشجو
- محمدرضا پری نوش
- استاد راهنما
- ابوالقاسم عربیون
- چکیده
- بسیاری از اعمال انسان تحت تأثیر نگرش¬های وی شکل می¬گیرد و نگرش نقش مهمی در زندگی ایفا می¬کند¬(کریم¬نیا، برگرفته از اوپنهایم، 1369). نگرش¬های افراد احتمالاً به نیت¬های افراد و آنها نیز به رفتارها منجر می¬شوند¬(Harris, 2008). اهداف این تحقیق شامل شناسایی نقش نگرش کارآفرینانه؛ «توفیقطلبی»، «عزت¬ نفس»، «کنترل شخصی» و «نوآوری» در ارایه خدمات در سالن¬های سینما می¬باشد. پارادایم این تحقیق از نوع کمی بوده که با استفاده از رهیافت توصیفی و روش پیمایشی به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه سینماهای منطقه 6 شهر تهران بوده و نمونه¬گیری با استفاده از سرشماری آماری صورت گرفته است. حجم نمونه شامل 30 نفر سینمادار و مدیر 11 سینمای فعال بخش خصوصی و دولتی در این منطقه بود. گردآوری داده¬ها با استفاده از روش مصاحبه و پرسشنامه استاندارد (مشتمل بر 82 سؤال) و تجزیه و تحلیل داده¬ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت. نتایج نشان داد که هر کدام از عوامل توفیق¬طلبی(ضریب همبستگی پیرسون = 0.863)، عزت نفس(ضریب همبستگی پیرسون = 0.616)، کنترل شخصی(ضریب همبستگی پیرسون = 0.729) و نوآوری(ضریب همبستگی پیرسون = 0.695) سینماداران و مدیران سینماهای منطقه 6 شهر تهران در ارایه خدمات در سالن¬های سینما نقش دارد. در پاسخ به سؤال اصلی پژوهش می¬توان گفت که نگرش کارآفرینانه سینماداران و مدیران به شدت در ارایه خدمات در سالن¬های سینماهای منطقه 6 شهر تهران نقش دارد (1 = R). واژه¬های کلیدی: نگرش کارآفرینانه، توفیق¬طلبی، عزت نفس، کنترل شخصی و نوآوری
- Abstract
- The majority of human actions are under the influence of their attitudes which play an important role in their life(Karimian,deriven from Openheim). The attitudes of people probably lead to their intentions and form their behaviors.The goals of this research consist of discovering the role of entrepreneurial attitude: achievement, self-esteem, personal control and innovation in providing services for cinema halls.This research paradigm is of quantity type that has been done as field work by using descriptive approach and quantitative method.The statistical society of this research includes all the cinemas of Tehran City, Region 6 and the sampling process was done by statistical census method.The statistical population of this research includes thirty cinema owners and managers of eleven active public and private cinemas in the region. The data was collected by interviewing method and standard questionnaire (82 questions).The data was analyzed and interpreted by descriptive and deductive statistics. The result showed that each of the factors such as achievement (correlation coefficient of 0.863), self esteem (correlation coefficient of 0.616), personal control (correlation coefficient 0.729) and innovation (correlation coeffient of 0.695) has had a great role in providing services for cinema halls. In order to answer to the major question of this research, it is possible to state that entrepreneurial attitudes of the managers play a significant role in providing services for cinema halls of this region. Key words:entrepreneurial attitudes, achievement, self-esteem, personal control and innovation.