بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی در شهرداری تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی-کسب و کار جدید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 172;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51935
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۰
- استاد راهنما
- مصطفی علی میری
- دانشجو
- علیرضا مقیمی اسفندآبادی
- چکیده
- هدف اساسی این مقاله بررسی و نقش ابعاد سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی است. امروزه سازمان ها برای دستیابی به اهداف خود نیازمند به سرمایه اجتماعی میباشند. از آنجایی که کارآفرینی در سازمان ها بستگی به همدلی و روحیه افراد در سازمان داشته. ایجاد همبستگی پایدار در بین افراد نیز بستگی به وجود سرمایه اجتماعی در سازمان دارد، لذا دراین تحقیق با روش کمی - پیمایشی و ابزار قرار گرفته است پرسشنامه جامعه آماری متشکل از 100 نفر از مدیران شهرداری تهران مد نظر گرفته و به صورت سرشماری لازم به عمل آید. نتایج نشان میدهد که بهبود در ابعاد سرمایه اجتماعی و عوامل مرتبط با آن منجر به بهبود در افزایش کارآفرینی سازمانی خواهد شد. همچنین سرمایه اجتماعی ساختاری تأثیر به سزایی بر کارآفرینی سازمانی دارد. سرمایه اجتماعی ساختاری بر مخاطرهپذیری کسب و کار تأثیر بسزایی خواهد داشت. که نشان از وجود تأثیر ساختار سازمان بر کسب و کارهای مخاطره امیز خواهد بود. کلید واژهها: سرمایه اجتماعی، کارآفرینی سازمانی، سرمایه اجتماعی ساختاری، سرمایه اجتماعی شناختی سرمایه اجتماعی رابطهای
- Abstract
- The basic aim of this paper is to examine the role of social capital on corporate entrepreneurship. Since the entrepreneurial spirit in organizations based on empathy and have people in the organization Therefore this research with quantitative methods - survey and statistical tools were a questionnaire consisting of 100 managers of Tehran Municipality and the census needs to be considered. Results show that improvements in the dimensions of social capital and related factors will lead to improvements in the corporate entrepreneurship Structural social capital is also a great impact on corporate entrepreneurship. Structural social capital on business risk will be effective. That the impact of organizational structure on businesses would be perilous. Keywords: Corporate entrepreneurship, structural social capital, social capital, cognitive social capital, relational