رزیابی اثربخشی رسانه های همگانی در اشاعه ی فرهنگ کارآفرینی (مورد پژوهی: رسانه های مکتوب استان کرمانشاه)
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی- سازمانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 444;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 58423
- تاریخ دفاع
- ۲۹ خرداد ۱۳۹۰
- دانشجو
- شهناز فتاحی
- چکیده
- پژوهش حاضر بر آن است که اثر بخشی رسانه های همگانی بر اشاعه ی فرهنگ کارآفرینی ( مورد پژوهی: رسانه های مکتوب استان کرمانشاه ) را مورد ارزیابی قرار دهد. پژوهش با استفاده از روش توصیفی- پیمایشی صورت گرفته و جامعه ی آماری آن شامل: کارآفرینان پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه و کارافرینان پارک علم و فناوری دانشگاه رازی در بهار 1390 است. برای گردآوری داده ها از روش شمارش کامل افراد (سرشماری) استفاده گردید. از این رو کل جامعه ی آمـاری پژوهـش که 70 مورد بود به عنوان نمونـه ی آمـاری مورد بررسی قرار گرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات؛ پرسشنامه ی محقق ساخته بوده است. برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی محتوا و سازه و برای تعیین پایایی آن از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است. مقادیر روایی و پایایی بیانگر مناسب بودن پرسشنامه برای گردآوری داده های پژوهش است. داده های گردآوری شده با کمک تحلیل آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار spss انجام شده است. یافته های پژوهش بیانگر اثر بخشی رسانه های مکتوب بر متغیرهای وابسته ی توفیق طلبی، کنترل درونی، استقلال طلبی، ریسک پذیری است و رسانه های مکتوب بیشترین تاثیر را با مقدار 43 صدم بر انگیزه ی توفیق طلبی دارد.
- Abstract
- This study is based on Evaluate The Effectiveness Of Mass Media For Spreading Entrepreneurial Culture(Diffuse Case; Written Media In Kermanshah) to evaluate. Research methods - descriptive survey was conducted and its population includes entrepreneurs and entrepreneurship Kermanshah Province Science and Technology Park of University Jihad And Razi University Science and Technology Park in the spring of 1390. Data count of people (Census) was used. The total population of the study was that 70 cases have been studied as a statistical sample. Data collection, a questionnaire was developed by the researcher. For content validity and construct validity of the questionnaire and to determine the reliability of Cronbach's alpha test was used. The values represent the reliability and validity of the questionnaire to collect data for research. Data were analyzed using descriptive and inferential statistics using Spss Software is doing. Research findings indicate efficacy variables depend on the success of the Written Media, politics, self-control, independence, risk-taking and Written Media with the greatest impact on the incentive value of 43 hundredths are seeking success.