شناسایی ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری با تمرکز بهبود عملکرد خدماتی شرکت های زایشی (مطالعه موردی شرکت ایساکو)
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی-کسب و کار جدید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 274;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54026
- تاریخ دفاع
- ۳۱ خرداد ۱۳۹۰
- دانشجو
- عباس عمرانی
- استاد راهنما
- رضا زعفریان
- چکیده
- شرکت¬ها با عرض? محصولات و خدمات پس از فروش، بخصوص در صنعت خودرو، می¬توانند مشتریان خود را برای مدت طولانی حفظ کنند. در شرکت ایران خودرو سالانه بیش از 700 هزار دستگاه خودروی سواری تولید می¬شود؛ شرکت ایران خودرو نیز تاکنون بیش از 4 میلیون خودرو سواری تولید کرده است. چنین رقمی نشان دهند? اهمیت توجه به این موضوع است. دراین باره سه مؤلفه اصلی که عبارت¬اند از مشتری، محصول و خدمات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. در این میان حفظ مشتری، که رمز بقای هر شرکت محسوب می¬شود، بیشترین سهم را دارد. یکی از روش¬های افزایش توانمندی شرکت¬ها برای عرض? خدمات بیشتر، ایجاد شرکت¬های زایشی توسط شرکت مادر است که برای بهبود در عملکرد خدماتی آن شرکت¬ها انجام می¬گیرد. در واقع، یکی از دلایل بنیادی در ایجاد شرکت¬های زایشی بهره¬گیری بهتر از منابع موجود در شرکت مادر است که در قالب شرکت جدید به عرض? خدمات ادامه می¬دهد. در تحقیق حاضر به شناسایی ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری و بهبود عملکرد خدماتی شرکت¬های زایشی ایساکو و شناسایی عناصر اصلی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته و نیز علل ایجاد شرکت های زایشی و بخش¬های کلیدی بهبود عملکرد خدماتی را بررسی کرده¬ایم.
- Abstract
- شرکت¬ها با عرض? محصولات و خدمات پس از فروش، بخصوص در صنعت خودرو، می¬توانند مشتریان خود را برای مدت طولانی حفظ کنند. در شرکت ایران خودرو سالانه بیش از 700 هزار دستگاه خودروی سواری تولید می¬شود؛ شرکت ایران خودرو نیز تاکنون بیش از 4 میلیون خودرو سواری تولید کرده است. چنین رقمی نشان دهند? اهمیت توجه به این موضوع است. دراین باره سه مؤلفه اصلی که عبارت¬اند از مشتری، محصول و خدمات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. در این میان حفظ مشتری، که رمز بقای هر شرکت محسوب می¬شود، بیشترین سهم را دارد. یکی از روش¬های افزایش توانمندی شرکت¬ها برای عرض? خدمات بیشتر، ایجاد شرکت¬های زایشی توسط شرکت مادر است که برای بهبود در عملکرد خدماتی آن شرکت¬ها انجام می¬گیرد. در واقع، یکی از دلایل بنیادی در ایجاد شرکت¬های زایشی بهره¬گیری بهتر از منابع موجود در شرکت مادر است که در قالب شرکت جدید به عرض? خدمات ادامه می¬دهد. در تحقیق حاضر به شناسایی ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری و بهبود عملکرد خدماتی شرکت¬های زایشی ایساکو و شناسایی عناصر اصلی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته و نیز علل ایجاد شرکت های زایشی و بخش¬های کلیدی بهبود عملکرد خدماتی را بررسی کرده¬ایم. کلید واژه¬ها: شرکت¬های زایشی، عملکرد خدماتی، مدیریت ارتباط با مشتری، افراد، فرایندها و فناوری.