تاثیر استراتژی های یادگیری لغت بر یاد سپاری کوتاه مدت و بلند مدت و رابطه آن با انگیزه دانشجویان زبان ژاپنی
- دانشجو
- الهام هوشفر
- استاد راهنما
- معصومه احمدی شیرازی
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان ژاپنی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67412
- تاریخ دفاع
- ۰۶ مهر ۱۳۹۰
- چکیده
- در تحقیق حاضر چهار گروه متشکل از 40 نفر از دانشجویان و زبان آموزان زبان ژاپنی دانشگاه تهران و موسسه آموزشهای عمومی و تخصصی زبان های خارجی دانشگاه تهران به عنوان نمونه انتخاب شده و از آنها تست به عمل آمد. این تست ها به منظور بررسی تاثیر استراتژی های یادگیری لغت (استفاده از تصویر و یا جمله) بر یادسپاری کوتاه مدت و بلند مدت، تغییر یا عدم تغییر پرفورمنس 4 گروه، و ارتباط بین انگیزه دانشجویان با استراتژی های یادگیری لغت صورت گرفت. جهت بررسی انگیزه دانشجویان، پرسش نامه انگیزه دورنیه (Dornyei,2004) استفاده و برای تجزیه و تحلیل داده ها، نرم افزار spss مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس نتایج بدست آمده مشخص گردید استراتژی های یادگیری لغت بر یادسپاری کوتاه مدت و بلند مدت زبان آموزان تاثیر گذاشته و تست با استفاده از تصویر نتیجه بهتری در مقایسه با تست با استفاده از جمله داشت. همچنین تغییر در پرفورمنس چهار گروه نیز محرز گردید. در آخر نیز مشاهده شد که انگیزه دانشجوسان بر نتیجه تست های لغت تاثیری نداشته است.
- Abstract
- چکیده به ژاپنی دارد