عنوان پایاننامه
بررسی عوامل موثر بر شرکت معلمان مقطع ابتدایی در دوره های آموزشی ضمن خدمت آموزش و پرورش شهر خلخال
- رشته تحصیلی
- آموزش بزرگسالان
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 50483
- تاریخ دفاع
- ۰۶ تیر ۱۳۹۰
- دانشجو
- فریده فرجی داودخانی
- چکیده
- پژوهش حاضر به منظور بررسی عوامل موثر بر شرکت معلمان دوره ی ابتدایی شهرستان خلخال در دوره های آموزشی ضمن خدمت انجام شد . بدین منظور چهار عامل : آموزشی ، اجتماعی ، اقتصادی و عامل کیفیت برگزاری دوره ها در نظر گرفته شد. جامعه تحقیق شامل کلیه معلمان دوره ی ابتدایی میباشد که تعداد آنها 329 نفر( 176 مرد و 153 زن)، در این پژوهش از روش نمونه گیری کل شماری استفاده شده است. ابزار گردآوری داده های تحقیق پرسشنامه محقق ساخته حاوی33 سوال بسته پاسخ و دو سوال باز پاسخ بوده که با استفاده از مقیاس پنج گزینه ای لیکرت (از بسیار کم تا بسیار زیاد) تدوین شده است. اعتبار پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 95% ارزیابی شده است . برای تحلیل داده های پژوهش از روش تحلیل واریانس چند متغیری و آزمون t مستقل استفاده شده است . نتایج به دست آمده از یافته های پژوهش نشان می دهد که از میان چهار عامل موثر بر شرکت کنندگان(معلمان) در دورههای ضمن خدمت عوامل آموزشی تاثیر معناداری داشته اند. در عامل اجتماعی و اقتصادی و کیفیت برگزاری دوره ها بین نظرات زنان و مردان تفاوت معنی داری وجود ندارد و همچنین بین نظرات معلمان با سطح تحصیلات و سن شرکت کنندگان و سنوات خدمت تفاوت معناداری وجود نداشت. واژههای کلیدی: آموزش ضمن خدمت ،معلمان دوره ی ابتدایی
- Abstract
- This research has been carried on for analyzing impacting factors on participation of elementary teachers of Khalkhal in training courses within Service. Four factors as persona, social, economical and quality factor have been chosen. Sampling group is consisted of all elementary teachers of this city, numbered 329(176 men and 153 women). Sampling method in this research is total numbering. Way of gathering data is a 33-self designed-questionnaire containing 33 closed-ended questions and two open-ended questions edited by Likert scale. Validity of questionnaire has been analyzed by krumbauch’s alpha 95%. For analyzing research data, multi variable analysis of variance and t-test have been used. Results of research show that among four impacting factors on participators in this training course, educational factor has significant impact. For other three factors there was no significant difference among men and women, furthermore, there was no significant difference among teacher’s level of academic education and years of service and age of participators.