عنوان پایاننامه
بررسی دیدگاه های متخصصان و دبیران شهر تهران در خصوص محتوای سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)بر اساس مدل (ISST)
- رشته تحصیلی
- آموزش بزرگسالان
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49431
- تاریخ دفاع
- ۰۷ تیر ۱۳۹۰
- دانشجو
- آذر احمدی
- استاد راهنما
- رضوان حکیم زاده
- چکیده
- چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی دیدگاه های متخصصان و دبیران شهر تهران در خصوص سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس مدل ISST بود. پژوهش از نظر گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع پیمایشی انجام شد. جامعه آماری کلیه متخصصین و دبیران آموزش و پرورش شهر تهران و حجم نمونه به ترتیب38 و 299نفر می باشد و از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شده است . جمع آوری اطلاعات ، پرسشنامه محقق ساخته سواد اطلاعاتی بر اساس مدل ISST انجام شده است. روایی محتوایی پرسشنامه مذکور توسط اساتید متخصص مورد تایید قرار گرفت ، به منظور سنجش پایایی پرسشنامه یک نمونه اولیه که شامل 30 نمونه بود بر روی یک گروه تصادفی اجرا و با استفاده از داده های بدست آمده، میزان ضریب اعتماد با روش آلفای کرونباخ برای پرشنامه متخصصین 90/0 و برای دبیران 96/0بدست آمد. با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی که شامل آزمون t تک نمونه ای و آزمونt دو گروه مستقل و آزمون لوین انجام گرفت. نتایج نشان دادند که متخصصین مولفه های سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای دبیران مهم ارزیابی نموده اند ؛ دبیران نیز خواهان نحو? عملیاتی کردن مولفه های سواد ICT در سطوح مختلف آموزش ضمن خدمت خود هستند ؛ همچنین یافته ها نشان داد که بررسی دیدگاه های متخصصین و دبیران در مورد مولفه های سواد ( ICT) متفاوت بوده است . واژگان کلیدی: سواد (ICT)، مدل ISST، متخصصان و دبیران
- Abstract
- ندارد