عنوان پایاننامه
سیاست های آموزشی در راستای توسعه پایدار در جمهوری اسلامی ایران
- رشته تحصیلی
- مطالعات ایران و سیاست گذاری عمومی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP3010;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52510
- تاریخ دفاع
- ۲۸ شهریور ۱۳۹۰
- دانشجو
- فریبا حیدری
- استاد راهنما
- حمیدرضا ملک محمدی
- چکیده
- در نگرش¬های جدید توسعه، انسان در محورتوجه قراردارد، زیرا انسان عامل فعال و منابع مادی و طبیعی عوامل غیرفعال به حساب می¬آیند.آموزش در توسعه پایدار از اهمیت زیادی برخوردار است،آموزش مد نظر توسعه پایدار آموزشی است که منجر به تربیت انسانی خلاق، مشارکت¬جو، توانمند و دارای تفکر انتقادی که توانایی درک مسائل و حل مشکلات خود و محیط را دارد می¬شود. برای تولید منابع انسانی با شرایط فوق نیازمند سیاست¬هایی مبتنی بر"الگوی آموزش در راستای توسعه پایدار" هستیم. در این الگو آموزش ابتدایی و پایه بسیار اهمیت دارد واز اهداف آن شکل گیری جامعه یادگیرنده و آموزش مادام العمر است. در این تحقیق ویژگی¬هاو اصول این الگو بیان و سپس در ایران مورد بررسی قرار گرفته است.
- Abstract
- The new attitude to development, human is considerated, because the active agent is human and material resources, and natural factors are inactive. Education is important in sustainable development, education for sustainable development is intended to train the human creative, participation, empowerment and critical thinking ability to understand and solve their problems and environmental issues that can be. the production of human resources with these conditions, needs policy based on the "model of education towards sustainable development". In This pattern, primary education and basic education are very important and that’s goals hase formed lifelong learning and the community learning. In this study, features and principles of this model is presented and studied in Iran.