تاثیر استفاده از استراتژیهای مالمه بر مهارت مکالمه زبان آموزان ایرانی زبان ژاپنی
- دانشجو
- اکرم مختاری پیام
- استاد راهنما
- داود برزآبادی فراهانی
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان ژاپنی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 1537/2;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52000
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۰
- چکیده
- چکیده این تحقیق به منظور یافتن رابطه بین استفاده از استراتژی های گفتار و مهارت گفتار زبان آموزان ایرانی زبان ژاپنی صورت گرفت.تحقیق حاضر در جهت پاسخگویی به این سوال که آیا رابطه ای بین استفاده از استراتژی های گفتار و مهارت گفتار وجود دارد یا خیر طراحی شد. بدین منظور دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران و مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه تهران به عنوان آزمودنی های این تحقیق مورد استفاده قرار گرفتند.در ابتدا با زبان آموزان مصاحبه شد.شخص مصاحبه کننده از بومی زبانان زبان ژاپنی بود و تمام مصاحبه ها ضبط شد. پس از آن نویسنده و یک ژاپنی زبان به مصاحبه ها نمره دادند.در نهایت با پیاده سازی داده ها و استفاده از فرمول های مربوطه رابطه میان دو نمره مشخص شد. سپس از زبان آموزان خواسته شد تا به پرسشنامه ای در رابطه با استفاده از استراتژی های گفتار پاسخ دهند.در مرحله بعد رابطه میان میانگین نمره های مصاحبه با نتایج به دست آمده از پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه نشان داد که رابطه ای بین استفاده از استراتژی های گفتار و مهارت گفتار زبان آموزان ایرانی زبان ژاپنی وجود ندارد.
- Abstract
- چکیده به ژاپنی دارد