تاثیر برونگرایی و درونگرایی بر درستی ساختاری
- دانشجو
- سعیده قیطانچی
- استاد راهنما
- داود برزآبادی فراهانی
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان ژاپنی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 1521/2;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52433
- تاریخ دفاع
- ۲۷ شهریور ۱۳۹۰
- چکیده
- این تحقیق به منظور یافتن رابطه بین تیپ شخصیتی (درون گرایی- برونگرایی) دانشجویان ایرانی ِ زبان ژاپنی و مهارت گفتاری آنان طراحی و انجام شد. تحقیق حاضر در جهت پاسخ به این سوال طراحی و انجام شد که آیا بین تیپ شخصیتی برون¬گرا یا درون گرای فارسی زبان های رشته زبان ژاپنی و میزان درستی ساختاری، روانی بیان و تراکم واژگانی گفتار ژاپنی آنها رابطه¬ای وجود داردیا خیر. بدین منظور دانشجویان زبان و ادبیات ژاپنی که در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل بودند، به عنوان آزمودنی ها مورد استفاده قرار گرفتند. ابتدا از آنان خواسته شد تا به پرسشنامه شخصیتی آیزنک پاسخ دهند. بعد از مشخص شدن تیپ شخصیتی شرکت کنندگان، از آنان آزمون مصاحبه ایفای نقش( Role-play ) گرفته شد و اطلاعات آن ضبط گردید. سپس با پیاده سازی داده ها و استفاده از فرمول های مربوطه، نمره شرکت کنندگان در درستی ساختاری، روانی بیان و تراکم واژگانی مشخص گردید. در نهایت با استفاده از روش آماری t-test مستقل، مشخص گردید که رابطه معنا داری بین تیپ شخصیتی دانشجویان زبان ژاپنی و میزان درستی ساختاری و تراکم واژگانی آنان- به نفع دانشجویان درونگرا- وجود دارد. ولی رابطه ای بین تیپ شخصیتی و روانی بیان یافت نشد. امید آن می رود که شناخت آموزگار از شخصیت و توانائی¬های آموزندگان باعث تسریع و تسهیل روند آموزش و بالا بردن سطح توانش زبانی در زمینه گفتار و حتی دیگر جنبه¬های آن برای آموزگار و آموزندگان گردد
- Abstract
- چکیده به ژاپنی دارد