عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر فعالیت های ترویجی رسانه ای و غیر رسانه ای بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری در صنعت لوازم خانگی کوچک (مطالعه موردی شرکت صنعتی پارس خزر)




    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49738
    تاریخ دفاع
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۰

    ارزش ویژه برند یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین مفاهیم در حوزه برند است و می توان گفت معروفترین مفهوم در حوزه بازاریابی و برند است که در طول دهه گذشته از سوی دانشگاهیان و عاملان بازاریابی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. ارزش ویژه برند مبنابی بر چگونگی مدیریت آمیخته بازاریابی و بررسی میزان تاثیر فعالیت ها بازاریابی به خصوص فعالیت های ترویجی و ترفیعی است . هر یک از فعالیت های بازاریابی بر روی ارزش ویژه برندتأثیرگذار است و عناصر آمیخته بازاریابی به دلیل اینکه ازجمله عوامل قابل کنترل در اختیار مدیران وتصمیم گیران شرکت هستند، در صورتی که بتوان ارتباط بین این عناصر را با ارزش ویژه برند و بخصوص ابعاد آن بدست آورد، تصمیم گیران شرکت براحتی می توانند در خصوص چگونگی بکارگیری عناصر آمیخته بازاریابی، تصمیم گیری نمایند تا بتوانند به حداکثر ارزش ویژه برند و در نهایت سودآوری پایدار شرکت دست یابند. انعطاف پذیری و تنوع فعالیت های ارتباطات بازاریابی ناشی از وجود شیوه ها متعدد تاثیر گذاری آنها بر ارزش ویژه برند است. فعالیت های ترویجی و ترفیعی مسلما برجسته ترین پی در آمیخته بازاریابی است و قسمت اصلی تلاش کلی شرکت که برای ارتباط بر قرار کردن با مشتریان و ارائه کالا و خدمات خود به کار می گیرد . با توجه به تنوع فعالیت های ترویجی میتوان ابزارهای مختلف ارتباطی ترویج فروش را به دو دسته کلی فعالیت های ترویج و فروش رسانه ای و غیر رسانه ای طبقه بندی کرد . تفکیک فعالیت های ترویجی به فعالیت های رسانه ای و غیر رسانه ای و دانستن این موضوع که هر یک از این فعالیت ها چه تاثیری بر ارزش ویژه برند دارند به مدیران برند، تبلیغات و بازاریابی کمک می کند تا بتوانند به منظور ایجاد حد اکثر ارزش برای برند و رسیدن در اهداف بلند مدت سازمان سهم هر فعالیت را به منظور حرکت در جهت اهداف بلند مدت سازمان مشخص کنند از دو دهه گذشته که اوج شکوفایی تحقیقات بر روی ارزش ویژه برند بوده است؛ پایه بیشتر تحقیقات بررسی ابعاد تشکیل دهنده ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده بوده است و مدیران بازاریابی به طور سنتی به ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده نهایی توجه داشتند این در حالی است که بسیاری از کالا و خدمات مستقیما به مصرف کننده فروخته نمی شوند بلکه به طور غیر مستقیم و از طریق خرده فروشان به دست مصرف کننده نهایی می رس
    Abstract
    ندارد