بررسی شیوه های متداول بودجه ریزی در فعالیت های بازاریابی شرکت های تولیدی و مقایسه آن با شرکت های تولیدی در ایران
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 50711
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۰
- دانشجو
- احسان امینی انجدانی
- چکیده
- امروزه هر شرکتی تلاش می کند تا بتواند با برنامه ریزی سهم بیشتری از منابع محدود بازارها را از آن خود کرده و بتوانند کنترل مناسبتری بر روی هزینه های خود داشته باشند. بازاریابی و فعالیت¬های آن از سویی می تواند کمک شایانی به مدیران شرکت ها برای رسیدن به منابع بیشتر باشد اما از سوی دیگر هزینه های قابل توجهی را به بار خواهد داشت. لذا می بایست شیوه مناسبی برای بودجه¬ریزی بازاریابی تدوین نمود. از میان چهار شیوه متداول بودجه ریزی بازاریابی، شیوه "از پایین به بالا/از بالا به پایین" به عنوان شیوه مناسب معرفی شده است. از جمله اجزای مهم این شیوه می توان به استفاده از تحقیقات بازاریابی، تهیه نقشه بازاریابی، تبادل نظر میان افراد تصمیم گیرنده، مشارکت بخش بازاریابی در تدوین بودجه بخش خود، ایجاد انعطاف در بودجه ریزی و مبنی قرار دادن اهداف و استراتژی های شرکت در بودجه¬ریزی فعالیت های بازاریابی، اشاره نمود. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه تهیه شده با آلفای کرونباخ 0.93 به بررسی شیوه بودجه¬ریزی بازاریابی شرکت های تولیدی داخلی پرداخته شده است. در این تحقیق از آماره های توصیفی(نمودارهای میله ای و جداول فراوانی) و استنباطی (تحلیل نسبت دوجمله ای) استفاده شده است. پس از تحلیل انجام شده، مشخص شد که شرکت های تولیدی از شیوه مناسب بودجه ریزی بازاریابی استفاده نمی کردند
- Abstract
- ندارد