عنوان پایان‌نامه

بررسی میزان رضایت استفاده کنندگان از باشگاههای ورزشی خصوصی ودولتی شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی میزان رضایت استفاده کنندگان از باشگاههای ورزشی خصوصی ودولتی شهر تهران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 838;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51192
    تاریخ دفاع
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    محمود گودرزی

    هدف از انجام این پژوهش بررسی و مقایسه میزان رضایت استفاده کنندگان از باشگاههای ورزشی خصوصی و دولتی شهر تهران بود.این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع مقایسه ای است.جامعه تحقیق مشتریان باشگاههای دولتی که تحت پوشش اداره کل تربیت بدنی شهر تهران و باشگاههای خصوصی شهر تهران بوده است.این مشتریان از طریق روش نمونه گیری خوشه ای از بین14 باشگاه دولتی و 30 باشگاه خصوصی انتخاب شدند و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 388 نقر تعیین گردید.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد رضایت مشتری( ACSI) استفاده شد که رضایت مشتریان رادر 3حیطه (ارزش درک شده ،کیفیت درک شده ،انتظارات مشتری) می سنجد. نتایج تحقیق نشان داد بین عامل ارزش درک شده ،عامل کیفیت درک شده وعامل انتظارات مشتری در باشگاه های خصوصی و دولتی تفاوت معنی دار وجود دارد . نتایج حاکی از شکاف موجود بین رضایت مشتریان از باشگاه های خصوصی نسبت به دولتی بود بطوریکه سطح رضایت مندی برای باشگاه های خصوصی بالاتر از نوع دولتی مشاهده می شود.نتایج نشان داد که تفاوت مشاهده شده در مجموع بین رضایت مندی کلی مشتریان زن و مرد باشگاه های ورزشی خصوصی و دولتی معنی دار نبوده است (sig=0/492).همچنین بین چهار منطقه مورد بررسی در زمینه رضایت مندی کلی مشتریان تفاوت معنی داری دیده شد(01/ =sig ). میزان رضایتمندی مشتریان در هریک از مفاهیم ارزش درک شده با میانگین(4.16)، کیفیت درک شده با میانگین(4.09)، انتظارات مشتری با میانگین(4.01) به ترتیب رتبه بندی شده است.
    Abstract
    The goale of this study is Evaluation and comparison of satisfaction users of public and private sports clubs in Tehran. Statistical population of this study includes the whole customer of state and private clubs located in Tehran(N: 76567) and simple of this study includs 388 customers basic Cochran formula .For gathering data ,American customer satisfaction index (ACSI) with reliability 91% has been used. The results suggest the gap between customer satisfaction than the state of privateclubs, so the level of public satisfaction are higher for private clubs. The result Showed that the observed differences in overall customer satisfaction for men and women between public and private clubs are not significant Between the four regions surveyed in overall customer satisfaction, there aresignificant differences The concepts of perceived value on customer satisfaction with the average(4.16), perceived quality, with the average (4.09), customer expectations with an average (4.01), respectively, of be classified. Key words :customer, customer satisfaction, perceived value , perceived quality, customer expectations