عنوان پایان‌نامه

بررسی وتعیین عوامل موثر بر ریزش مشتریان در شرکتهای خدماتی با استفاده از تکنیکهای داده کاوی



    دانشجو در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی وتعیین عوامل موثر بر ریزش مشتریان در شرکتهای خدماتی با استفاده از تکنیکهای داده کاوی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    MBA- مدیریت عملیات
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس یک فنی شماره ثبت: 1233;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 41255
    تاریخ دفاع
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۰
    دانشجو
    علی درخشانی
    استاد راهنما
    عباس کرامتی

    اسکله سپری از رایج ترین انواع سازه های دریایی است که در چند سال اخیر طراحی و ساخت آن در ایران بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. این نوع سازه در حقیقت نوعی دیوار حائل است که اغلب برای احداث اسکله به صورت دیوار ساحلی مورد استفاده قرار می گیرد. در حالتی که ارتفاع سپر از کف دریا از حدود6 متر تجاوز نماید، اقتصادی تر است که مهار در بالای سپر پیش بینی شود(سپر مهارشده). بدیهی است مهار سپر باعث کاهش عمق نفوذ و نیز لنگر خمشی آن می گردد. معمولاً در طراحی این نوع سازه ها، محل میل مهار با توجه به امکانات پیمانکار تعیین می شود، در حالیکه تعیین محل مناسب نصب مهار می تواند تاثیر بسزایی در انتخاب مناسب ترین (اقتصادی ترین) پروفیل سپر در اسکله داشته باشد. در واقع محل مناسب نصب میل مهار، نقطه ای است که در آن حالت لنگر حداکثر ایجاد شده در دیوار ساحلی به کمترین میزان ممکن می رسد و در نتیجه اساس مقطع لازم کوچکتر و پروفیل موردنیاز ارزان تر می شود. گاهی طول دیوار قابل توجه است و قطر مهار که با توجه به نیروی کششی موجود در آن تعیین می شود، از حدود متعارف بزرگتر بدست می آید، که این مسئله باعث نیاز به تجهیزات خاص برای کشش می شود. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین موردی و اقتصادی تر شدن طراحی (با کاهش عمق نفوذ و نیز لنگر خمشی)، می توان به جای استفاده از مهار با قطر بزرگ، از دو مهار با قطر کوچکتر کمک گرفت. در این صورت دو میل مهار موجود است که مانند میل مهار منفرد، برای آنها نیز می توان موقعیت مناسب را یافت. مناسب سازی فوق در دو حالت کلی قابل انجام است، اول حالت متعارف رایج در طراحی سازه ها یعنی طراحی برابر نیروهای استاتیکی اصلی(فشار خاک) وحالت دوم کنترل رفتار لرزه ای با تحلیل دینامیکی و با در نظر گرفتن اندرکنش خاک وسازه.
    Abstract
    One of the most important types of marine structures is the quaywall. This kind of structure is a retaining wall which is often used as a mooring facility. If the wall height is more than 6 meters, it will be more economical to use an anchorage system (anchored quaywall).Obviously, anchoring the wall will decrease both penetration depth and bending moment. Commonly the position of a tierod is determined with consideration of contractor facilities, while theoretical determination of suitable positioning of tierods can affect the selection of the most appropriate (most economical) wall profile in quaywalls. Suitable position to attach a tie rod is the point which satisfies this condition: The existing maximum bending moment in wall reaches the least possible value. As a result the necessary section modulus will decrease and the profile will become cheaper. Sometimes, wall is considerably long and tierod diameter which is determined due to existing tension will be larger than conventional limits. This causes a need for special equipment to prestress the tie rod. In order to decrease using such equipments and design more economically (by decreasing penetration depth and bending moment), it is better to use two tie rods with less diameters' length. So, like the single tierod, it is possible to find the most appropriate points for two tierods. Theoretical suitable positioning can be accomplished in two general states: first, conventional design state for main static forces (soil pressure) and second, control of seismic behavior using dynamic analysis with consideration of soil-structure interaction.