عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر کیفیت درک شده وب سایت برقصد کاربر برای استفاده از آن در تجارت الکترونیکی (مورد مطالعه: شرکت ساینا)



    دانشجو در تاریخ ۰۵ مهر ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر کیفیت درک شده وب سایت برقصد کاربر برای استفاده از آن در تجارت الکترونیکی (مورد مطالعه: شرکت ساینا)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55368
    تاریخ دفاع
    ۰۵ مهر ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    با تشدید رقابت در تجارت و تغییرات سریع تکنولوژیکی و نیز افزایش قدرت و حق انتخاب مصرف کنندگان، موفقیت از آن شرکت هایی خواهد بود که قادر باشند به نحو شایسته تری انتظارات و ارزش های موردنظر مشتریان را درک و شناسایی کرده و به نحو مطلوب به آنها پاسخ دهند (وانگ و همکاران، 2004). در واقع نگهداری از مشتریان و استفاده مستمر از وب سایت یکی از مهمترین چالشها برای خرده‌فروشان اینترنتی می‌باشد. در این پژوهش ما به بررسی تأثیر «کیفیت درک شده وب سایت» بر «قصد کاربر برای استفاده مستمر از آن» در خرده فروشی اینترنتی برای شرکت ساینا می¬پردازیم. برای این کار پس از مرور ادبیات و شناسایی شاخص ها، پرسشنامه ای بین اعضای فعال شرکت خرده فروشی ساینا توزیع و 271 پرسشنامه تکمیل شده برگشت داده شد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- همبستگی است و برای آزمون فرضیات و پاسخگویی به سؤالات تحقیق، از آزمونهای «ضریب همبستگی» و «مدلسازی معادلات ساختاری» استفاده شد. یافته ها نشان می دهد که در شرکت ساینا، بین «کیفیت درک شده وب سایت» و «قصد کاربران برای استمرار در استفاده از آن»، رابطه ی معنی دار و مثبت وجود دارد.بطور کلی نتایج این تحقیق آگاهی ما را نسبت به عوامل تعیین کننده ی «کیفیت درک شده وب سایت» ،«اعتماد» و «سودمندی درک شده» را افزایش داد و همچنین میزان اثرگذاری این عوامل را بر «قصد کاربران برای استمرار در استفاده از آن» را نیز مشخص کرد.