عنوان پایان‌نامه

طراحی مدل کسب و کار الکترونیکی فروش مواد غذایی



    دانشجو در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی مدل کسب و کار الکترونیکی فروش مواد غذایی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 93;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49739
    تاریخ دفاع
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    سیدرضا حجازی

    هدف اصلی از اجرای این تحقیق طراحی مدل کسب وکار الکترونیکی فروش مواد غذائی به منظور ارائه خدمت وصرفه جوئی در وقت و کاهش هزینه ودادن اگاهی وقدرت انتخاب و...به مشتریان می باشد . رویکرد بکار گرفته شده در این تحقیق روش آمیخته است .این تحقیق بنابر روش تحقیق در دو مرحله کمی و کیفی انجام میشود. در مرحله کیفی استراتژی تحلیل داده های کیفی را دنبال کرده ایم و با روش کد گذاری از دل داده ها مفاهیم را استخراج نموده ایم و در روش کمی از استراتژی تحلیل استنباطی داده ها استفاده شده است. ضمن انجام مصاحبه با برخی از صاحبنظران ومدیران کسب وکار واساتید دانشگاه مرحله کیفی انجام شده است وپس از تحلیل داده های کیفی ،پرسشنامه ای طراحی گردیده که مبنای پژوهش کمی قرار گرفته است .پس از گرد اوری داده های کمی وتحلیل ان مدل نهائی تحقیق استخراج گردیده است. روشهای آماری به کار رفته در این تحقیق آزمون مقایسه میانگینها و آزمون فریدمن است. جامعه مورد مطالعه کسب وکارهای الکترونیکی دارای جواز از وزارت بازرگانی در کل کشور بوده است که تعداد آنها 60 نفر میباشد. بر اساس نتایج به دست امده مدل کسب وکار الکترونیکی فروش مواد غذائی دربرگیرنده 4 بعد ارزش ارائه شده ،مشتریان ،مدیریت زیر سا خت ومدیریت مالی که منطبق با مدل مفهومی می باشد .در مجموع 10 مقوله اصلی در زمینه طراحی مدل کسب وکار الکترونیکی توزیع مواد غذائی بر اساس اولویت به ترتیب ذیل ارائه شده است . ساختار هزینه-قابلیت وتوانائی –محصول یا خدمت-روابط با مشتری-ساختار درامد-مشتری هدف-فعالیت هاوفرایندها –همکاری وشرکا-قیمت گذاری –کانال توزیع واژگان کلیدی: کسب و کار، مدل کسب و کار،کسب و کار الکترونیکی، فروش مواد غذایی
    Abstract
    The main purpose of the study is design of e-business model to sell food, In order to saving time and reducing costs in providing service to customers. The approach used in this study is mixed method. Both of qualitative and quantitative research methods were executed. I used qualitative strategy to analyses data in quality stage and I extracted concepts by coding method. At the second stage (quantity stage), I used statistical method such as descriptive and perspective methods. In order to gather data, i interviewed with managers and experts in this field. After analysis of qualitative data I designed the questioner and start to quantitative stage. The statistical methods that used in this study are one sample T test and the Friedman test. Study population is 60 Electronic business companies which have license from industrial ministry. According to the results, Business model of food’s electronic distribution includes 4 dimensions such as; Present value, customer, substructures management and financial management which are consistent with the conceptual model. In addition 10 main categories of e-business model designed to distribute food the priority order is listed below: Cost structure - function capabilities - product or service - customer relations - the income - the customer – process and activities – coworkers - Pricing - Distribution channels.