تدوین الگوی سیاست گذاری و برنامه ریزی بهبود کسب و کارهای کوچک و متوسط
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی-کسب و کار جدید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 71;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49157
- تاریخ دفاع
- ۲۳ خرداد ۱۳۹۰
- دانشجو
- فرهاد راستی
- استاد راهنما
- ابوالقاسم عربیون
- چکیده
- در این پژوهش، متغیرها و مولفه های تاثیر گذاردر تدوین الگوی سیاست گذاری وبرنامه ریزی بهبودکسب و کارهای کوچک و متوسط مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. یافته ها و نتایج این تحقیق، آگاهی ما را نسبت به اهمیت و اولویت شاخصهای سیاستگذاری و برنامه ریزی بهبودکسب و کارهای کوچک و متوسط افزایش داده، عواملی را که بعنوان مشکل و موانع دربالندگی کسب و کارهای کوچک و متوسط مطرح هستند شناسائی نموده و اهمیت این عوامل را از حیث میزان اثرگذاری بر روند بهبودکسب و کارهای کوچک و متوسط مشخص می نماید. در پایان، پیشنهادها و راهکارهایی برای بهبود و ارتقاء کسب و کارهای کوچک و متوسط و فائق آمدن بر مشکلات و موانع آن ارائه گردیده است. این تحقیق بصورت آمیخته (کمی و کیفی)، صورت گرفته و در بخش کیفی برای گردآوری اطلاعات از روش مصاحبه استفاده نمودیم. سپس روایی آن را از طریق ارزیابی نتایج بدست آمده موثق و قابل اتکا بررسی نمودیم. برای پایایی مصاحبه نیز پس از کدگذاری مصاحبه ها با کمک یک محقق دیگر، درصد توافق درون موضوعی که بعنوان شاخص پایایی تحلیل کیفی است را بکار گرفتیم. پژوهش حاضر در بعد کمی با استفاده از توزیع پرسشنامه در میان صاحبان و مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط و بصورت توصیفی-پیمایشی انجام یافته است. برای سنجش روایی پرسشنامه از روش اعتبار محتوایی استفاده می گردد که با نظر متخصصین و کارشناسان در مورد پرسش ها و چگونگی بهبود آنها مورد تایید قرار گرفت و به منظور تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ که برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه گیری که خصیصه های مختلف را اندازه گیری می کند، استفاده گردید. تجزیه و تحلیل بخش کیفی تحقیق با توجه به تحلیل تم و پس از کدگذاری باز، انتخابی و محوری صفات و مقوله ها انجام پذیرفته است. در بخش کمی ابتدا توسط آزمون خی ـ دو (تطابق) به بررسی رابطه بین عوامل مدل مفهومی تحقیق پرداخته ایم، سپس توسط آزمون t به تجزیه و تحلیل میانگین یک گروه یا جامعه پرداختیم. واژگان کلیدی: کسب وکارهای کوچک و متوسط، سیاستگذاری، برنامه ریزی سیا ست شناختی سیا ست هنجاری سیا ست تنظیمی
- Abstract
- Abstract: In this study, effective variables and elements in compiling policy – making pattern and programming for improving small and medium business are studied. Findings and the results of this study increased our knowledge toward importance and priority of policy – making indexes and programming for improving small and medium business, determined factors which are accounted as obstacles and problems in developing these businesses and also it will determine the importance of these factors from the view of their effectiveness on the process / tendency of these businesses. At the end, recommendations, suggestions and guidelines for improving the small and medium businesses and for overcoming these problems are presented. This study is done as a mixed plan (qualitative and quantitative) and in the qualitative part; interview method is used for information collecting. Then, its validity is obtained through evaluating the reliable and dependable results. For reliability of interview, after interviews' encoding with the aid of another researcher, the agreement – percentage is used as reliability index of quality analysis. The present study is done by using questionnaire distribution among the managers and owners of small and medium businesses in quantitative dimension as measurement – descriptive one. For measuring the validity of questionnaires, content validity method is used which was confirmed by experts and professionals about these questions and also how to improve them. However, for determining the reliability, CornBasc – ? coefficient for calculating internal coordination of measuring tool which measures different features, is used. By considering theme analysis, and after open, selective and essential – encoding of features and categories, qualitative analysis is done. In the quantitative part, at first, by using Khi2 test (agreement), the relationship between factors of conceptual model is studied and then, by using t – test, average – analysis of one group or a society is studied. Keywords: small and medium businesses, policy – making, programming, recognition policy, normative policy, regulatory policy.