عنوان پایاننامه
مقایسه اثر بازخورد جنسیت مربی (زن ومرد) بر دختران ورزشکار در اکتساب یادداری وانتقال در یک مهارت حرکتی
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی و علوم ورزشی - رفتار حرکتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 816;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49047
- تاریخ دفاع
- ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
- دانشجو
- امیرحسین مرادی فیلی
- استاد راهنما
- الهه عرب عامری
- چکیده
- هدف تحقیق حاضر بررسی ومقایسه اثر بازخورد جنسیت مربی (زن و مرد) در اکتساب, یادداری و انتقال سرویس بلند بدمینتون می باشد.برای دستیابی به این هدف تعداد 30 آزمودنی به صورت تصادفی سازی بلوکی در دو گروه، بازخورد مربی مرد به دختران ورزشکار و بازخورد مربی زن به دختران ورزشکار تقسیم شده اند.آزمودنی های هر دو گروه در مرحله اکتساب طی14 جلسه و هر جلسه 5 بلوک 10 تایی که شامل 50 سرویس می شود را اجرا کردند. آزمودنی ها بر اساس اجرا از مربی در مورد عملکرد اجرا بازخورد دریافت می کنند که در پایان هر جلسه آزمودنی ها یک بلوک 10 تایی را به عنوان آزمون عملکرد اجرا کردند و برای آنها به عنوان آزمون عملکرد آن روز ثبت می گردید. آزمون یادداری بعد از 72 ساعت از آزمون اکتساب انجام و آزمون انتقال با 5/0 متر در جابجایی آزمودنی ها به سمت عقب زمین اجرا گردید.به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون اندازه گیری های مکرر و آزمون تعقیبی LSD در سطح 5/0 ? P استفاده شد.نتایج تحقیق نشان داد در شرایط بازخورد مربی مرد آزمودنی های دختر در مرحله اکتساب نسبت به پیش آزمون اختلاف معناداری داشتند اما در مراحل یادداری و انتقال نسبت به مرحله پیش آزمون اختلاف معناداری وجود نداشته است و در شرایط بازخورد مربی زن آزمودنی های دختر در مرحله اکتساب و انتقال نسبت به پیش آزمون اختلاف معناداری داشتند اما در مرحله یادداری نسبت به مرحله پیش آزمون اختلاف معناداری وجود نداشته است. در مقایسه دو گروه، گروه بازخورد مربی مرد در مرحله اکتساب پیشرفت بیشتری را نشان داد و بین دو گروه در مرحله اکتساب اختلاف معناداری وجود داشته است. اما در مراحل دیگر اختلافی در دو گروه قابل مشاهده نبود.احتمالا در گروه بازخورد مربی مرد در مرحله اکتساب به دلیل انگیزشی که در آزمودنی ها و اعتمادی که آزمودنی ها به مربی مرد کرده اند باعث پیشرفت شده باشد اما این روند در مراحل دیگر تاثیر گذار نبوده است وبین دو گروه در مراحل یادداری و انتقال اختلاف معنا داری مشاهده نگردید و می توان احتمالا نتیجه گرفت که تاثیر این انگیزه به صورت موقتی بوده است و فقط در زمان حضور مربی تاثیر گذار بوده است.این تحقیق نشان داد که اثر بازخورد مربی مرد فقط در زمان حضور مربی و در هنگام ارائه بازخورد به آزمودنی تاثیر گذار می باشد.
- Abstract
- The present research is to aim Comparison of coaches gender feedback (woman and man) on acquisition retention and transfer test of a motor skill in athlete girls. to achieve this goal, 30 subjects were divided into two groups of feedback coach man to athlete girls and feedback coach woman to athlete girls. Subjects in both groups during the acquisition stage, four days and five blocks of 10 teeth each day, which included 50 service is executed. Subjects based on the performance of the coach run feedback received at the end of each session subjects a block of 10 teeth as they run performance tests and performance tests as they were recorded that day. Retention test 72 hours after the acquisition test and test done with the transfer of 5 / 0 m moving back toward the ground subjects was carried out. In order to analyze data from tests repeated measures and post hoc LSD tests at P ? 0 / 5 was used. The results showed that in terms of male and female instructor feedback female subjects in all three stage acquisition, retention and transfer progress is shown, and compared the two groups, group feedback gain stage coach men showed more progress in stages, but other differences the two groups was not visible. Probably male coach in the feedback stage gain due to the incentive and confidence in subjects that have caused subjects to coach men is progress but the process did not affect the other stages and phases between the two groups in retention and transfer significant difference observed were not likely can conclude that the incentive effect is only temporarily and only in time present coach is impressive. This study showed that male instructor feedback effect only during the presence of coach and provide feedback to participants when an impression is.