شناسایی شایستگی های سازمانی اثرگذار بر موفقیت کسب و کارهای الکترونیکی (بنگاه-مشتری) در شهر تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی- سازمانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 359;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55711
- تاریخ دفاع
- ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰
- دانشجو
- محسن برزگر خلیلی
- استاد راهنما
- جهانگیر یدالهی فارسی
- چکیده
- در این پژوهش سعی گردید تا اولا شایستگی¬های اثرگذار در کسب و کارهای الکترونیک را در دو رشته فعالیتB2 C (1- مدل¬های مبتنی بر تبلیغات 2- مدل¬های مبتنی بر تفاوت هزینه و قیمت کالا) در شهر تهران شناسایی و ثانیا معیارهای موفقیت آنها را شناسایی نمود. بدین منظور پس از¬مصاحبه با خبرگان نظرات حاصله با استفاده از روش کدگذاری، کدگذاری شده سپس متغیرها(شایستگی¬های¬) احصاء شده جهت طراحی پرسشنامه برای شناسایی شایستگی¬های اثرگذار و نیز معیارهای موفقیت مورد استفاده قرار گرفت و نتایج حاصله از آن مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از پژوهش با توجه به دادههای جمعآوری شده و آزمون¬های آماری ارائه میگردد و سپس پیشنهادات لازم در دو بخش تحت عناوین پیشنهادات بر مبنای یافتههای تحقیق و پیشنهادات برای تحقیقات آتی ارائه میگردد. اهداف این تحقیق عبارت بودنداز: 1- شناسایی شایستگی¬های اثر¬گذار بر موفقیت کسب و کارهای الکترونیکی در شهر تهران. 2- شناسایی معیارهای موفقیت کسب و کارهای الکترونیکی در شهر تهران. اهداف فرعی این پژوهش نیز عبارت بودن از: 1. شناسایی شایستگی¬های اثر گذار بر موفقیت کسب و کارهای الکترونیکی مبتنی بر تبلیغات در شهر تهران. 2. شناسایی شایستگی¬های اثر¬گذار بر موفقیت کسب و کارهای الکترونیکی مبتنی بر تفاوت هزینه و قیمت کالا¬ در شهر تهران. 3. شناسایی معیارهای موفقیت کسب و کارهای الکترونیکی مبتنی بر تبلیغات در شهر تهران. 4. شناسایی معیارهای موفقیت کسب و کارهای الکترونیکی مبتنی بر تفاوت هزینه و قیمت کالا در شهر تهران. 5. مقایسه شایستگی¬های اثرگذار در دو رشته فعالیت 1- مدل¬های مبتنی بر تبلیغات و مدل¬های مبتنی بر تفاوت هزینه و قیمت کالا واژگان کلیدی: شایستگی، شایستگی اثرگذار، کسب وکار، مدل¬های مبتنی بر تبلیغات، مدل¬های مبتنی بر تفاوت هزینه
- Abstract
- In recent years, attention to e- business has grown in countries and e-business has had crucial role in economic development. In spite of important role of e-commerce and attention to e-business in economical development, this issue has been ignored in Iranian business and they prefer to do their activity more traditionally. One of the important factors in this issue is the lack of business’s competencies in involving in e-business. There for this research is going to indentify and categorize the relevant and most important required competencies for doing e-business successfully. In this research triangulation methodology has been used and academics and e-business experts composed our statistical society. I have used interview and questionnaire for data gathering in this research , also for making a limitation in broad types of e-business like Commission-based models , Advertising-based models, Markup-based models, Production-based models, Referral-based models, Subscription-based models , Fee-for-service-based models, in this research just e-businesses in Tehran (capital of Iran) that are active in Advertising-based models, Markup-based models has been studied. In result, leadership and management , having vision and strategy , technology management capability, firm characteristics, capability of making integration between current process with information technology, strategic planning , decision makers characteristics in business, systems and infrastructure has been identified as most important required competencies in this research and this research suggest business owners in Iran for doing e-business first of all must reinforce their company in cited competency to be able be success in turbulent environment. Keywords: Ability, Competency, Lock – in, Capability, Efficiency, Business, E-business, Complementarities, Skill, Novelty