عنوان پایان‌نامه

شناسایی عوامل موثر سرمایه اجتماعی در راه اندازی کسب و کارهای نوپا در حوزه آموزش



    دانشجو در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی عوامل موثر سرمایه اجتماعی در راه اندازی کسب و کارهای نوپا در حوزه آموزش" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49336;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 76
    تاریخ دفاع
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    مصطفی علی میری

    در ابتدا پس از تعریف مفهوم سرمایه اجتماعی از نظر صاحبنظران عمده از جمله کلمن، پوتنام، فوکویاما و بوردیو به ابعاد سرمایه اجتماعی (ابعاد ساختاری ،شناختی و رابطه ای) و تاثیر آن درکارآفرینی وراه اندازی کسب وکارها آن اشاره شده است و شبکه ها و روابط اجتماعی دارای اهمیت زیادی در فرایند کارافرینی و خصوصا در فاز راه اندازی کسب وکار می باشند ،چون می توانند برای کارآفرین دسترسی به منابع مهم گوناگون را در این فاز فراهم کنند. سرمایه اجتماعی دارای توان تاثیر بر فعالیت های کارافرینی می باشند. در این تحقیق در بخش کیفی با 8 نفراز خبرگان دانشگاهی مصاحبه گردید و با استفاده از ابعاد بدست آمده در بخش کیفی،پرسشنامه 30 سوالی پنج گزینه ای طیف لیکرت تهیه گردید و از 65 نفر از کارشناسان و مدیران در حوزه آموزش که در راه اندازی کسبو کارها نقش داشتندنظرسنجی گردید.قابلیت اعتماد پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ برابر 73 درصد برآورد شد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین عواملی مانند کد و زبان مشترک ،روایات مشترک ،اعتماد ،هنجارها،التزام،شناسایی،گره های شبکه سازمان متناسب و پیکره بندی شبکه و راه اندازی کسب وکارها ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. واژگان کلیدی: سرمایه اجتماعی، راه اندازی کسب کار،کسب وکارهای آموزشی ،شبکه کارآفرینی
    Abstract
    At first ,after defining the concept of social capital from the point of view of major masters such as coleman,Putnam,fukuyama and Bourdiev ,the dimensions of social capital (structural,cognitive and relational aspects) and its impact in entrepreneurship and start-up business has been mentioned networks and social relationship aer very impotant in the process of entrepreneurship and particulary in start-up business phase because important various resources can be accessible for entrepreneurship in this phase.social capital can have impact on entrepreneurial activities.in this study ,8 academic experts were interviewed in qualitative part.using the qualitative aspects,questionnaire with 60question and 5 options likert range were provided.65 experts and managers in the field of business were participated in demoscopy .questionnaire reliability was estimated equal to 73% using conbach"s alpha.the result show that is a positive and meaning relation between factors such as code common language joint narratives turst norms obligation proporhional network.problems of organization and network configuration and business. Keywords: social capital, , start-up business ,educational business, enturprenurship network