عنوان پایان‌نامه

شناسایی عوامل موثر بر تجاری سازی خدمات نوین بانکی در بانک صادرات ایران



    دانشجو در تاریخ ۰۴ اسفند ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی عوامل موثر بر تجاری سازی خدمات نوین بانکی در بانک صادرات ایران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 450;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 58761
    تاریخ دفاع
    ۰۴ اسفند ۱۳۸۹

    امروزه، تجاری¬سازی موفق خدمات نوین برای ارائه¬کنندگان خدمات بانکی، ابزاری کلیدی است.مطالعه حاضر، با اتخاذ روش تحقیق آمیخته(کیفی-کمی)،در پی شناسایی عوامل موثر بر تجاری¬سازی خدمات نوین بانکی در بانک صادرات ایران است.نخست،مصاحبه¬های عمیق با 9 نفر از خبرگان توسعه خدمات بانکی (به-عنوان گروه کانونی) برای شکل¬گیری چارچوب اولیه عوامل صورت گرفته است.تحلیل محتوا و کدگذاری باز و محوری منجر به شناسایی عوامل موثر گشته و سپس،برمبنای نتایج بخش کیفی،پرسشنامه¬ای حاوی 66پرسش درمورد فرآیند توسعه خدمت نوین در مرکز تحقیقات،برنامه¬ریزی و تحول بانک صادرات ایران توزیع شد.در نهایت،پس از جمع¬آوری و تحلیل پرسشنامه¬ها بوسیله نرم¬افزارSPSS18 ،اولویت¬بندی این عوامل موثر بر مبنای اهمیت در فرآیند تجاری¬سازی خدمات نوین بانکی محقق گردید.پژوهش حاضر،9 عامل شناسایی شده را در 3 دسته کلی طبقه¬بندی نمود:1)عوامل درون¬سازمانی(مهارتها،منابع انسانی،فرهنگ سازمانی،منابع اطلاعاتی و IT،فرآیندها و رویه¬ها)، 2)عوامل برون¬سازمانی (بینش مشتریان،بازار و قوانین و مقررات) و 3)ویژگیهای خدمت نوین. واژگان کلیدی: تجاری¬سازی،توسعه خدمت نوین،بازاریابی خدمات بانکی،بانک صادرات ایران
    Abstract
    Nowadays the successful commercialization of new services is a key business driver for banking service providers. This study aim to identify affecting factors in new banking services commercialization in Bank Saderat Iran. Drawing from mix method (qualitative-quantitative), the study discovers the factors. First, in depth interviews with 9 practitioners are taken to support conceptual framework. A theme analysis and open coding as well as axial, results in determinant factors identification. Then, based on qualitative results, a questionnaire with 66 questions about new service development process was distributed in Research, Planning and Evolution Center in Bank Saderat Iran. Ultimately, by gathering and analyzing questionnaires in SPSS18, affecting factors priority is explained. The research, grouped 9 affecting factors in 3 main categories: 1) intra-organizational factors (skills and proficiencies, human resources, organizational culture, information resources and IT, processes and procedures) .2) extra-organizational factors (customer insights, market and regulations) and 3) new service attributes. Key words: commercialization, new service development, bank marketing, Bank Saderat Iran