عنوان پایاننامه
انگیزش در تیم های مجازی ورودر رو با رویکرد میان فرهنگی
- رشته تحصیلی
- MBA- مدیریت عملیات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس 2 فنی شماره ثبت: 1960;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49189;کتابخانه پردیس 2 فنی شماره ثبت: 1960;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49189
- تاریخ دفاع
- ۰۵ تیر ۱۳۹۰
- دانشجو
- نیره افتخار
- استاد راهنما
- مسعود ربانی, سیامک حاجی یخچالی
- چکیده
- تیمهای چندملیتی امروزه در دنیای کسب و کار اهمیت زیادی یافتهاند. پروژههای مختلفی در سطح جهان به صورت رو در رو و مجازی با استفاده از تیمهای کاری که متشکل از ملیتهای مختلف است، صورت میپذیرد. اما مدیریت این نوع تیمها خود کاری پیچیده است. یکی از مواردی که در مدیریت بهینه این تیمها میتواند نقش پررنگی داشته باشد، موضوع انگیزش است که در تحقیقات به صورتی گسترده به آن پرداخته نشده است. با توجه به اهمیت روز افزون تیمهای چند ملیتی در دنیای فعلی کسب و کار و نقش پررنگ انگیزش در مدیریتی این تیمها، در پژوهش حاضر به بررسی فرایندهای انگیزشی مطابق با نظریه انتظار، در تیمهای مجازی و رو در روی چندملیتی پرداخته شده است. در این پژوهش با استفاده از روش گلوله برفی و نیز تکمیل پرسشنامه در کنفرانسهای بینالمللی خارجی، اطلاعات از ملیتهای مختلف جمعآوری شد. 398 نفر از 12 کشور در پیمایش تحقیق مشارکت داشتهاند. یافتهها نشان میدهد که نه تنها بین فرایندهای انگیزشی در تیمهای پروژه رو در رو و مجازی تفاوت وجود دارد، بلکه مدت پروژه نیز تاثیر زیادی را بر همبستگی بین انگیزش و فرایندهای آن با تیمهای مجازی و رو در رو داراست، فرهنگهای مختلف و نیز ملی یا بینالمللی بودن تیم، بر فرایندهای انگیزشی تاثیری مشخص دارد. در نهایت نیز، رابطه مشخصی بین موفقیت پروژه و فرایندهای انگیزشی دیده نشد.
- Abstract
- Nowadays Cross-Cultural Teams are very important in business world. Different projects are conducting by face-to-face and virtual teams all over the world. But managing these kinds of teams can be very complicated. One of the most important factors that can have a very important effect in effective management of these teams is motivation that has not been studied enough in the researches. In regard of the utmost importance of cross-cultural teams in today’s business world and the important role of motivation, this research investigates motivation process by using Vroom Expectancy Theory of Motivation. By using snowball method and filling questionnaires in international conferences all over the world, different nation data has been collected. 398 respondents from twelve countries participate in the survey. Results shows that the not only motivation process are different in face-to-face and virtual teams, the project duration has a great influence on this relation. Also culture and team type-national or international, has a significant effect on motivational processes. Finally, no relation has found between motivational processes and project success.