عنوان پایان‌نامه

%ارزیابی کیفیت خودروهای سمند (معمولی و LX و LX سالف سورن سریر TU۵ و EF۷ ) از دیدگاه مشتریان (مصرف کنندگان) با رویکرد بازاریابی هدف گرا



    دانشجو در تاریخ ۰۱ فروردین ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "%ارزیابی کیفیت خودروهای سمند (معمولی و LX و LX سالف سورن سریر TU۵ و EF۷ ) از دیدگاه مشتریان (مصرف کنندگان) با رویکرد بازاریابی هدف گرا" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48788
    تاریخ دفاع
    ۰۱ فروردین ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    پدیده جهانی شدن و ظهور تکنولوژی های نوین در تولید محصولات موجب پدیدار شدن شیوه جدیدی از رقابت بر پایه توانایی تولیدکننده در ارائه مناسب ترین محصول برای هر بازار منحصر به فرد گردیده است . یک سازمان یا شرکت تولیدی می تواند از طریق لحاظ نمودن پارامترهای کیفی در طراحی و ساخت محصول ، کاهش دوباره کاری ها در مراحل طراحی و تولید محصول و شناخت به موقع خواسته های مشتریان به اهداف کسب و کار خود نائل آید . کیفیت یکی از رموز اساسی و قاعده اصلی رقابت است و شرکتی موفق است که محصولات خود را باکیفیت بهتر ارائه دهد. در واقع در شرایط کنونی بهره وری زمانی بالا می رود که کیفیت در حدمطلوب و بالا باشد . این پژوهش ارزیابی کیفیت خودرو های سمند از دیدگاه مشتریان با رویکرد بازاریابی هدف گرا را مورد مطالعه قرار داده و جهت دستیابی به نتایج ، به بررسی و تجزیه و تحلیل نظرات مشتریان ، کارشناسان و خبرگان در حوزه صنعت خودرو پرداخته و نتایج حاصله نیز بیانگر تحقیقات میدانی در شرکت ایران خودرو می باشد . هدف این تحقیق ارزیابی کیفیت خودروهای سمند از دیدگاه مشتریان با رویکرد بازاریابی هدف گرا است . ارتقا و بهبود کیفیت محصولات ،افزایش رضایت مشتریان، تقویت جایگاه رقابتی شرکت ، تولید محصول براساس استانداردهای جهانی و افزایش ایمنی محصولات از جمله عوامل موثر برارزیابی کیفیت خودرو درنظرگرفته شده است وشاخص های مرتبط با هریک از این عوامل تعیین گردیده است ،که با انجام این پژوهش پیمایشی ، چگونگی تاثیراین استراتژی برهریک از شاخص ها مشخص شده است . نتایج این تحقیق بیانگر آن است که پیاده سازی استراتژی تولید خودروهای با کیفیت و منطبق با استانداردهای روز جهانی در شرکت ایران خودرو در حال اجرا بوده و به مرور زمان روند مطلوبی داشته و در این راستا نیز اقدامات موثری انجام شده است .
    Abstract
    Abstract: Globalization phenomenon and new technologies in manufacturing products cause new method of competition on the base of customized product in each niche market. An enterprise can achieve to goal by minimizing redundancy and filling customers' wants via considering qualitative parameters in designing and manufacturing products. Quality plays key role in competition and the most successful enterprise is the one, which manufactures more quality products therefore, more quality to utilize more productivity to attain. In this research, we investigate the quality evaluation of SAMAND vehicles from the customers' point of view with the approach of objective-oriented marketing. In order to attain research goals, we analyze the perspective of the customers and experts in the vehicle industry, which our research field is in the IRAN KHODRO COMPANY. The purpose of this research is to evaluate the quality of SAMAND vehicles from the customers' point of view with the approach of objective-oriented marketing. Developing products quality, increasing customer satisfaction, reinforcing competitive position, manufacturing on the base of global standards and increasing safety product are the quality factors, which affects vehicle marketing, by doing this survey research, the influence of objective-oriented marketing strategy on each quality index formulates. The result of the research suggests that, implementing the strategy of manufacturing with high quality on the base of global standards currently arranging in IRAN KHODRO.